וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר ממשלת לוב: "מוכנים לכינון רפורמות"

אתמול סגן החוץ הלובי אמר כי ממשלתו רוצה לסיים את המלחמה ודובר הממשלה השמיע מסר דומה - "מוכנים לדון בהנהגת רפורמות, אך רק אם קדאפי יישאר". קדאפי עצמו צולם כשהוא נוסע בטריפולי

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

מסר פייסני נוסף מהממשל בטריפולי: דובר ממשלת לוב, מוסא איברהים, אמר הלילה (שלישי) במהלך השיחות בטורקיה כי ממשלתו "מוכנה לפתרון מדיני" עם כוחות הקואליציה. בהודעה צוין כי השליט, מועמר קדאפי, לא מוכן לעזוב את תפקידו, אך עם זאת נאמר כי "בממשלה מוכנים לדון בהנהגת רפורמות, בין אם מדובר בבחירות או בעריכת משאל עם". עוד הובהר כי העם הלובי בלבד הוא זה שיחליט אם קדאפי יישאר כשליט המדינה או לא. בנוסף, הביע הדובר צער על כך שאיטליה הצטרפה למדינות התוקפות בלוב.

אמש אמר סגן שר החוץ הלובי, עבדול עטי עוביידי, לראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדארו, כי ממשלתו מעוניינת לסיים את המלחמה. "נראה שממשלת לוב מחפשת פתרון", סיפר שר החוץ היווני לכתב סוכנות הידיעות רויטרס על התרשמותו מהדברים בתום הפגישה, אך ציין כי "דרוש מאמץ משמעותי עבור כינון שלום ויציבות במדינה". עוביידי הוסיף כי הוא עתיד לבקר בימים הקרובים גם במלטה ובטורקיה. מוקדם יותר דווח כי הבכיר הלובי יגיע ליוון על מנת "להעביר מסר" משליט המדינה, מועמר קדאפי.

רק לפני יומיים דחתה ממשלת לוב את תנאי המורדים להפסקת אש במדינה. "הם דורשים מחיילי צבא לוב לסגת מעריהם. אם דרישה זו אינה מטורפת, איני יודע טירוף מהו", אמר אז הדובר מוסא איברהים.

ומה עם קדאפי עצמו? שליט לוב נראה הלילה בשידור חי בטלוויזיה הלובית, כשהוא נוסע מחוץ למתחמו המבוצר בטריפולי ומנופף לנאמניו שהתגודדו סביב הרכב. בתחתית המסך הופיעה הכתובית "האח המנהיג בין תומכיו".

כוחות מורדים באזור החזית סמוך לעיר ברגה, מזרח לוב, 3 באפריל 2011. Altaf Qadri, AP
כוחות מורדים סמוך לעיר ברגה/AP, Altaf Qadri

"גופות מתגלגלות ברחובות"

אתמול הודיע ראש מועצת המעבר הלאומית, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, כי המורדים במדינה יסכימו להכרזה על שביתת אש מול הכוחות הנאמנים למועמר קדאפי, אם יוסכם שהם ישאירו בשליטתם את הערים שכבשו. רשת "סקיי" הבריטית דיווחה כי עבד אל-ג'ליל אמר את הדברים בתום פגישה עם שליח האו"ם המיוחד ללוב בעיר בנגזי שבשליטת המורדים

ובמקביל להצהרות, המלחמה בשטח ממשיכה. דובר המורדים דיווח היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ההפגזה במיסרתה החלה בשעות הבוקר המוקדמות ועדיין נמשכת, תוך שימוש בתותחים ומרגמות. פגזים פוגעים באזורי מגורים אזרחיים, ויש בהם נפגעים - עדיין לא ידוע כמה".

"צריך להגיע למיסרתה כדי להבין את מימדי הטבח", סיפר לרויטרס עומאר בובאקר, מהנדס תושב העיר שהוברח לעיר ספאקס בטוניסיה על ידי ארגון סיוע צרפתי, עם פציעת קליע ברגלו. "גופות מתגלגלות ברחובות, ובתי החולים עולים על גדותיהם".

בתוך כך, דיווח היום האו"ם על היעדרותם של יותר מ-400 פליטים שנמלטו בלוב, רובם אזרחים זרים, לאחר שאבד הקשר עם שתי אוניות שעל סיפונן עזבו את המדינה במהלך השבועיים האחרונים. החשש לחייהם גובר, בייחוד לאחר ששליח הוותיקן בטריפולי דיווח היום כי עשר גופות נשטפו לחופי העיר. האנשים על סיפונן היו בעיקר אזרחי אריתראה, סומליה ואתיופיה, אמר דובר סוכנות הפליטים של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully