וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: הכרה במדינה פלסטינית - חמור כמו מלחמה

ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון התייחס בפורום סגור לקיפאון המדיני והזהיר כי הכרזה על מדינה פלסטינית בספטמבר "תוביל לבידוד בינלאומי ויכולה להצית אש שלמה"

ראש האגף המדיני ביטחוני בלשכת שר הביטחון, האלוף במיל' עמוס גלעד, מזהיר מפני אינתיפאדה שלישית אם יימשך הקיפאון המדיני ואם ישראל תאפשר מצב בו הרשות הפלסטינית תכריז על מדינה עצמאית בספטמבר, באישור האו"ם. בהקלטה של דבריו שנאמרו בפורום סגור ופורסמו הערב (שני) בערוץ 10 השמיע גלעד גם ביקורת קשה נגד הממשל האמריקאי ויחסו המפלה בין המהומות במדינות הערביות השונות.

"היום הרשות הפלסטינית, המנהיגות שלה, נערכת למתקפה בין-לאומית על ישראל", אמר גלעד, "זה עלול להכניס את ישראל לבידוד. אני אומר לכם - בידוד ישראל בספטמבר זה לא פחות חמור ממלחמה". גלעד הזהיר בדבריו מפני הידרדרו בלי יוזמה מדינית אמיתית ומשמעותית וטען כי מצב זה הינו מסוכן. "האם אתה נכנס לשותפות של שלום עם הפלסטינים וחוסך לך את כל הלחץ הבינלאומי? או שאתה הולך איתם ראש ראש?", אמר גלעד, "אם אתה לא נוקט מהלך של יוזמה מדינית, אז יכול להיות שאתה מרוויח יציבות, אבל בסופו של דבר יהיה בידוד בינלאומי, שיכשיר את המהומות שיכולות לפרוץ תחת איזה אירוע או תקרית מקרית ודרך טוויטרים ופייסבוקים, שיכולה להצית אש שלמה".

גלעד, שכיהן כראש חטיבת המחקר באמ"ן, התבטא גם נגד מדיניות ארצות הברית במזרח התיכון וטען כי הממשל האמריקאי נוהג ב"מוסר כפול", מה שלדבריו יפגע באינטרסים באזור. "מוסר שמחובר למי שחלש - יש לי בעיה עם זה. פתאום במצרים התערבו וזנחו אותו (את מובארק). כל הערבים באזור חושבים על מה שמצטייר כהפקרת מובארק. נראה לכם שזה לא יפגע בסוף באינטרסים?", שאל גלעד את הנוכחים בפורום.

עמוס גלעד ולשכת שר הביטחון לא הגיבו לפרסום בערוץ 10, אך שר הביטחון אהוד ברק אמר דברים דומים לפני כשבועיים בנאום שנשא במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל-אביב, אז הזהיר כי המשך הקיפאון המדיני עלול להביא לבידודה של ישראל בעולם. ברק אמר אז כי "לקראת חודש ספטמבר אנו עומדים בפני צונאמי מדיני שרוב הציבור לא מודע אליו. יש תנועה בינלאומית שתכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967. זאת טעות לא להבחין בצונאמי הזה. הדה לגימטציה של ישראל באופק, גם אם האזרחים לא רואים זאת. זה מסוכן ביותר ודורש פעולה - יוזמה מדינית תקטין את הסיכונים בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully