וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הרופאים פותחים בשביתת אזהרה ליומיים

אריאל נוי, מערכת וואלה! חדשות

5.4.2011 / 0:05

לאחר שפגישת נציגי האוצר ונציגי ההסתדרות הרפואית הסתיימה ללא תוצאות, החליטו הרופאים להמשיך בצעדיהם ולהשבית ליומיים את כל בתי החולים הממשלתיים בארץ

תאגיד כאן

פגישת נציגי משרד האוצר ונציגי ההסתדרות הרפואית הסתיימה אמש (שני) ללא כל התקדמות. לפיכך החליטה ההסתדרות הרפואית להמשיך בצעדיה ולהשבית מחר וביום רביעי את כל בתי החולים הממשלתיים ואת קופות החולים "לאומית" ו"כללית". הצדדים סיכמו על פגישה נוספת שתתקיים מחר בשעה 13:00.

בתוך כך, משרד הבריאות קרא הערב להסתדרות הרפואית ולמשרד האוצר להתיישב סביב שולחן הדיונים ולהמשיך במשא ומתן עד גיבוש הסכם. לפי בקשת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, החל מיום רביעי יתקיימו ישיבות משא ומתן יומיות בראשות סגן שר האוצר, יצחק כהן, ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, במשרדי הבריאות והאוצר לסירוגין. "כל הצדדים יידרשו לגלות אחריות ציבורית ולהשגת פתרון לטובת ציבור החולים", ציינו במשרד הבריאות.

בבוקר אמרו במשרד הבריאות כי "ההכרזה הנוכחית של ההסתדרות הרפואית על שביתה במערכת הבריאות מביאה את המשא ומתן לישורת האחרונה. החובה על כולנו להתכנס כדי למצוא פתרון לכל הבעיות, בין השאר על ידי פשרות. זה הזמן להידברות מרתונית ולא בנקיטת טקטיקות של משא ומתן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסיון למזער את הפגיעה

עוד אמרו הבוקר במשרד הבריאות כי "נכנס את כל הגורמים האחראיים בדרישה לגלות אחריות ולמצות את הדיון להשגת הסכם, כדי לא לפגוע בציבור החולים. בין השאר, יפרסם המשרד קווים מנחים לבתי החולים וקופות החולים ויקבע הגבלות לקיום שביתה במתכונת שבת, במטרה למזער את הפגיעה במערכת הבריאות ובציבור החולים".

במשרד האוצר אמרו בבוקר כי "מדובר בשביתה אותה ניתן למנוע ועדיף שהרופאים יתמקדו בקידום המשא ומתן, או ייענו להצעת המדינה לקיום הליך בוררות מוסכם וזאת על מנת שלא לפגוע בציבור האזרחים". הפער בין עמדות הצדדים עדיין גדול: האוצר מציע לרופאים תוספת שכר של 2.3% לשנה למשך חמש או שמונה שנים לבחירתם (עד 18.4% לשמונה שנים) - תוספת דומה לזו שנקבעה בהסכם השכר של ההסתדרות במגזר הציבורי.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כנראה לא מתרגש מהשביתה עליה הכריזה ההסתדרות הרפואית. בראיון לגלי צה"ל, אמר הבוקר ליצמן כי איש לא יכול להזדהות עם השבתה, "במיוחד כשזה נוגע לחיים". לדברי סגן השר, דרישות הרופאים, ביניהן העלאה של 50% לשכרם, היא רק עילה להשבתה, "זו דרישה מוגזמת", אמר.

בנוגע לנקודות האחרות במשא ומתן הסביר ליצמן כי רק אם הרופאים בבתי החולים יעבדו לפי שעון נוכחות, תיתכן הסכמה בין הצדדים. "לצעירים צריך להוסיף כסף, אסור שהם יעבדו משמרות ותורניות של 28 שעות", טען ליצמן, "אבל לרופאים הבכירים צריך לתת אופציה לשר"פ (שירות רפואי פרטי) תמורת שעון נוכחות".

(עדכון ראשון: 20:14)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully