וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים הכריזו על שביתה בימים שלישי ורביעי

אריאל נוי

4.4.2011 / 0:05

לאחר שהמו"מ עם האוצר נכנס למבוי סתום, הודיעה ההסתדרות הרפואית על השבתת אזהרה של מערכת הבריאות בימים שלישי ורביעי. "נטפל במקרים דחופים בלבד", הבהיר יו"ר ההסתדרות הרפואית

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

הרופאים מסלימים את המאבק באוצר: ההסתדרות הרפואית הודיעה אמש (ראשון) כי ביום שלישי השבוע ישבתו כל הרופאים בבתי החולים הממשלתיים וכן בקופות החולים ובמרפאות הציבוריות. ביום רביעי ישובו הרופאים בקופות לעבודה וביום חמישי ישובו כלל הרופאים לטפל בחולים.

השביתה, שבמסגרתה יעברו בתי החולים לעבודה במתכונת של שבת, באה במחאה על התנהלות האוצר במשא ומתן המתקיים בין הרופאים למשרד בנוגע לתנאי העסקתם ולמחסור ברופאים. לדברי ההסתדרות הרפואית, למערכת הבריאות חסרים כ-5,000 רופאים, בעיקר בתחום הכירורגיה, רפואת פגים ורופאים מרדימים.

ד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר הערב כי במהלך השביתה, בתי החולים יפעלו, כאמור, במסגרת חירום. "שום פעילות מתוכננת לא תתקיים, רק דברים דחופים, לא נגרום נזק לחולים", אמר אידלמן שהוסיף כי ביון חמישי ישובו הרופאים לעבודה. לגבי המשך המאבק של הרופאים, הבהיר אידלמן כי מוסדות ההסתדרות תדון באפשרויות וכי אילו תגובת האוצר לא תהיה לרוחם, בשבוע הבא ישובו לשבות.

"השביתה מביאה את המו"מ לישורת האחרונה"

ד"ר נמרוד רחמימוב, סגן יו"ר ארגון רופאי המדינה, הסביר כי השביתה מתקיימת לאחר ש"במשך שמונה חודשים האוצר התעלם מאתנו ולא היה מוכן לשמוע את הבעיות המהותיות ברפואה הציבורית". רחמימוב הוסיף כי "בראש ובראשונה מדובר במחסור החמור ברופאים בצפון ובדרום. על פי משרד האוצר הפריפריה לא נחשבת. כמו כן הם לא היו מוכנים לשמוע על נושא התקן שלא שונה מאז שנת 1971, מוזר לנו שהם העלו משא ומתן עם האחיות בנושא התקן שלהן ואפילו גילו גמישות, ואיתנו אין גמישות".

ממשרד האוצר נמסר כי מדובר בשביתה אותה ניתן למנוע, ועדיף שהרופאים יתמקדו בקידום המשא ומתן או ייענו להצעת המדינה לקיום הליך בוררות מוסכם וזאת על מנת שלא לפגוע בציבור האזרחים.

"השביתה מביאה את המשא ומתן לישורת האחרונה", נמסר ממשרד הבריאות. "חובה על כולנו להתכנס ולמצוא פתרון לכל הבעיות, בין השאר על ידי פשרות. זהו הזמן להידברות מרתונית, ולא לנקיטת טקטיקה של משא ומתן. משרד הבריאות יכנס את כל הגורמים האחראים ממחר בדרישה לגלות אחריות ולמצות את הדיון להשגת הסכם". משרד הבריאות יפרסם מחר קווים מנחים לבתי החולים ולקופות החולים בהן יצויינו ההגבלות.

המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי של הרופאים מתקיים מזה כשבעה חודשים, כשההסתדרות הרפואית דרשה לערוך שינויים משמעותיים במערכת הבריאות הציבורית הנמצאת לדבריה על סף קריסה.

(עדכון ראשון: 20:13)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully