וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות לבג"ץ: "צל"ש 'ינקה' השוטרים בכרמל"

עידן אבני וגלעד גרוסמן

4.4.2011 / 12:03

בני משפחות הצוערים שנספו באסון הכרמל עתרו לבג"ץ בבקשה לעכב את הענקת הצל"שים לשלושת קציני המשטרה שנספו באסון. לדברי המשפחות, "גוף חיצוני צריך לחקור את האירוע"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי נתן, עריכה: יאיר דניאל)

משפחות הנספים באסון הכרמל הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ נגד הכוונה להעניק עיטורי עוז לקציני המשטרה שנהרגו באסון: תנ"צ אהובה תומר, תנ"צ איציק מלינה וסנ"צ ליאור בוקר. בני המשפחות מבקשים לעכב את הענקת העיטורים עד לסיום בדיקת נסיבות האסון על ידי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד עלי שקיב, מבקשים המשפחות למנוע את טקס חלוקת הצל"שים שנקבע ליום רביעי בבנייני האומה, ולהחליט על חלוקת העיטורים רק לאחר שתסתיים בדיקת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס את הנושא.

נג'יב סרחאן, ששכל את בנו איאס בשריפה, הבהיר כי לבני המשפחות אין טענות נגד השוטרים. "אנחנו מברכים את קציני המשטרה ואת כל מי שפעל בשטח להצלת חיי אדם ומבקשים שיתנו לו צל"ש על כך. אבל, רותמים את העגלה לפני הסוסים. מי שמחליט מי פעל כמו שצריך ונתן הוראות כמו שצריך זה המבקר. שיחכו עד שהוא יעביר את מסקנותיו והאמת תצא לאור, אז לדעתי יש לתת אות לכל אדם שביצע מעשה גבורה".

"המבקר עשוי להצביע על כשלים"

סרחאן הוסיף שהוא מתנגד גם לכוונת השב"ס לחלק אותות גבורה לנספים משורותיו, ואף פנה לנציב השב"ס בעקבות פרסום בנושא. "אם יתקשרו אלי מחר בבוקר ויבקשו לתת לבן שלי אות גבורה, אני לא אסכים", אמר.

בעתירה נטען כי כל עוד לא ברור מי נתן הוראה לאוטובוס הסוהרים להסתובב ולא להמשיך לכיוון בית אורן, החלטה שגרמה למותם של הצוערים שנסעו בו. "אין להוציא מכלל אפשרות כי כמו שדו"ח המבקר יכול ויצביע על תפקודם המצוין של שלושת הקצינים, הוא גם יכול להצביע על כשלים כאלה ואחרים בתפקודם", הוסיף.

בני המשפחות טוענים עוד, כי הענקת הצל"שים כעת יש בה כדי "לנקות" את המשטרה מכל מחדל, בשעה שהעובדה ש-44 בני אדם נספו בשריפה מלמדת על כך ש"משהו בדרך השתבש ואין המדובר בכוח עליון שלא היה ניתן לגבור עליו, ולהציל את הנספים".

מממצאי התחקיר המשטרתי שנערך בעקבות האסון עלה כי לשלושת הקצינים הייתה אפשרות למלט את עצמם מזירת האירוע, אך הם בחרו להישאר במקום כדי לסייע ולהציל את נוסעיו. לכן, בפיקוד הבכיר של המשטרה החליטו להמליץ על הענקת הצל"שים לשלושה.

עדכטון ראשון - 9:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully