וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים על גולדסטון: "תצומצם החשיפה לתביעות"

יממה לאחר פרסום מאמר החרטה שכתב השופט ריצ'רד גולדסטון על ממצאי הדו"ח שחיבר, בצה"ל מביעים סיפוק מהאמירה. "הוא הפך אותנו למילושביץ' בבוסניה", אמר קצין בכיר

קולות מעורבים נשמעו אמש (ראשון) בצה"ל בעקבות מאמר החרטה שכתב השופט ריצ'ארד גולדסטון, בנוגע לדו"ח על פעילות צה"ל וחמאס במבצע עופרת יצוקה. לצד סיפוק מצמצום חשיפת קציני צה"ל לתביעות, נשמעה בצה"ל גם ביקורת חריפה נגד השופט.

לדברי קצין בכיר, על אף הנסיגה של גולדסטון, קיים עדיין חשש קטן מפני הגשת תביעות של גורמים פרטיים נגד קציני צה"ל."הטענה העיקרית של גולדסטון הייתה שאי אפשר לסמוך על שיטת המשפט הישראלית", אמרו גורמים צבאיים, "והחשש הקודם היה שתובעים כלליים יפעילו סמכות אוניברסלית ויבקשו לעצור קצינים ישראלים ולהביאם להאג. החשש הזה הוסר בעקבות דו"חות שונים שהוצאו בשנה האחרונה באו"ם והמאמר של גולדסטון בוודאי מסיר את האיום הזה. עם זאת, עדיין כל מקרה של קצין בכיר שיוצא לחו"ל נבדק לגופו. המוטיבציה לרדוף את אנשינו לא השתנתה".

"מאיפה הוא הגיע לממצאים הללו"?

יחד עם זאת, בצה"ל לא חוזרים מהעמדה הרשמית, לפיה לא היה מקום לשתף פעולה עם הדו"ח מלכתחילה. "זה לא היה עוזר בכלום", אומרים גורמים בצה"ל, "אפילו הדו"ח של הליגה הערבית לא היה כל כך נגדנו. מישהו מעלה על דעתו שציפי לבני מסתובבת עם קרקפות של ילדים על החגורה? מישהו חושב שאולמרט, לבני וברק ישבו וחשבו איך אפשר להרוס את הכלכלה הפלסטינית? מאיפה הוא הגיע לממצאים הללו? זה לא הצבא שלנו והיו לגולדסטון מספיק כלים בכדי לדעת את זה. הוא הפך אותנו לסרביה של מילושביץ' או לנשיא סודן'".

"אינני נקמן", הוסיף קצין בכיר, "ואינני שומר טינה, אבל זה רק מאמר אחד ואני מקווה שיהיה לזה המשכיות". בצה"ל נמשכת חקירת שלוש פרשיות שהוזכרו בדו"ח גולדסטון, הנמצאת לקראת סיום. התיק הבוער ביותר הנו הרג 21 בני משפחת א-סמוני, כאשר במסגרתו נחקר גם מפקד חטיבת גבעתי לשעבר, אלוף-משנה אילן מלכא.

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully