וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון מתחרט? "היום הייתי כותב דו"ח אחר"

האם ריצ'רד גולדסטון שינה את דעתו לאחר הדו"ח החריף שפירסם על מבצע עופרת יצוקה? במאמר שפרסם בוושינגטון פוסט, אמר גולדסטון כי "בישראל לא הייתה מדיניות שעודדה פגיעה באזרחים"

דו"ח גולדסטון הסב נזק קשה להסברה הישראלית ולמעמדה הבינלאומי כשהאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועה. כעת, כך נראה, חש ריצ'רד גודלסטון, ראש ועדת החקירה של האו"ם בנושא המבצע ברצועה, חרטה על חלק מהניסוחים המופיעים בדו"ח. במאמר שפרסם היום (שבת) בעיתון וושינגטון פוסט, אמר גולדסטון כי היה כותב היום דו"ח שונה.

"אנחנו יודעים הרבה יותר היום על מה שקרה במלחמה בעזה משידענו כשישבתי בראשות ועדת הבדיקה של האו"ם שכתבה את הדו"ח. אם הייתי יודע אז מה שאני יודע היום, דו"ח גולדסטון היה מסמך שנראה אחרת" כתב.

גולדסטון הסביר כי הבעיה העיקרית במהלך כתיבת הדו"ח היתה חוסר שיתוף הפעולה של ישראל, מה שמנע מהוועדה פרטים חשובים לגבי המבצע. "התחקיר של צה"ל אישר תקריות מסוימות ובעייתיות הקשורות לחיילים בודדים, אותם גם אנחנו ציינו בדו"ח, אך גם לימד כי לא הייתה מדיניות שעודדה פגיעה באזרחים. אני מתחרט שלוועדה שלנו לא היו את הראיות הנחוצות להסברת הנסיבות, במסגרתן קבענו שאזרחים בעזה סומנו כמטרות, משום שזה היה משפיע על המסקנות שלנו לגבי פשעי המלחמה בהם האשמנו את ישראל" הוסיף גולדסטון.

גולדסטון מבכה על חוסר שיתוף הפעולה וטוען שמתחילת התהליך לא התכוון להאשים את ישראל. "תמיד הבהרתי שלישראל הזכות להגן על עצמה", כתב. בגלל חוסר שיתוף הפעולה הזה אומר גולדסטון כי "הפשעים שבוצעו לכאורה על ידי חמאס היו ללא ספק מכוונים נגד מטרות אזרחיות בישראל. לפשעים שישראל ביצעה יוחסה כוונה משום שלא הייתה כל ראיה שתסביר אחרת את ההרג של אזרחים חפים מפשע על ידי צה"ל"

עוד הוסיף גולדסטון כי לאחר שפרסם את הדו"ח שלו, "ישראל בדקה כל האשמה שנכתבה נגדה בדו"ח גולדסטון, בעוד חמאס לא עשה שום בדיקה בנושא הרקטות והצעדים שנקט אל מול ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully