וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ג'זירה: מובארק טס לגרמניה; מצרים מכחישה

רשת הטלוויזיה ייחסה את הדיווח ל"מקורות". נשיא מצרים המודח כבר טופל בעבר בגרמניה נגד סרטן, אולם מאז הדחתו נאסר עליו לצאת ממצרים, ובאחרונה אף המליצה ועדה להאשימו ברצח

נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, עזב את שארם א-שייח, והמריא לגרמניה. כך דיווחה הערב (ראשון) רשת הטלוויזיה הקטארית "אל ג'זירה", שייחסה את הדיווח ל"מקורות". עוד נמסר כי ייתכן שמטרת הנסיעה היא טיפול רפואי. בעבר טופל מובארק בגרמניה נגד מחלת הסרטן.

עם זאת, גורם מצרי רשמי הכחיש הערב את הדיווח. בשיחה עם סוכנות הידיעות הגרמנית הבהיר הגורם כי מובארק "נמצא במעונו בעיר שארם א-שייח'". המועצה הצבאית העליונה במצרים, המנהלת את ענייני המדינה מאז התפטרותו של מובארק, הכחישה אף היא את הדיווח. "הדיווחים הללו חסרי כל בסיס", אמר גורם במועצה לסוכנות הידיעות רויטרס.

ככל הידוע, מאז הדחתו ב-11 בפברואר שוהה מובארק במעונו בעיירת הנופש בחצי האי סיני, ומוטלות עליו הגבלות שונות, ובהן איסור יציאה מהמדינה. ב"אל ג'זירה" אף נטען כי הוא נתון למעשה במעצר בית. בחודש שעבר אף נפוצו דיווחים לפיהם ניסה להימלט עם משפחתו מהמדינה, אך הדבר נמנע מהם.

ועדת החקירה לבדיקת הרג המפגינים במהומות במדינה אף קבעה באחרונה כי יש להעמידו לדין באשמת רצח. דו"ח הוועדה, שהוגש לפני כעשרה ימים לפרקליט המדינה המצרי, עבד אל-מג'יד מחמוד, המטיל על מובארק ועל שר הפנים חביב אל-עאדלי את האחריות המשותפת על הירי לעבר אזרחים שהפגינ במהלך אירועי ההפיכה. הדו"ח קובע כי השנים נושאים באחריות משותפת כמי שעמדו בראש המנגנון, והוא דורש מהגורמים המשפטיים להאשימם ו"לא לאפשר להם להתחמק".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully