וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אלפים בהלוויות בדמשק, מונה ר"מ חדש

קריאות נגד השלטון נשמעות בפרבר של הבירה, שם נערכות הלוויות 4 מעשרת הרוגי סוף השבוע. במסגרת נסיונות ההרגעה הורה אסד לשר החקלאות, עאדל ספר, להקים ממשלה חדשה במקום זו שפיטר

אלפי בני אדם משתתפים אחר הצהריים (ראשון) במסעות ההלוויה של ארבעה מתושבי הכפר דומא, פרבר של דמשק בירת סוריה, שנהרגו מאש כוחות הביטחון בהפגנה ביום שישי. עדי ראייה דיווחו לרויטרס כי במהלך הלוויה נשמעו קריאות נגד השלטון, בהן "חירות לסוריה, העם הסורי מאוחד". לפי שעה, לא דווח על אירועים אלימים במקום. יש לציין כי בבוקר דווח כי השלטונות שחררו יותר מ-90 מתושבי הכפר שנעצרו במהלך ההפגנות. מנגד, דיווחו אמש ארגוני זכויות אדם על מעצרם של עשרות מתנגדי משטר ברחבי המדינה.

בסוף השבוע החולף חלה הסלמה מחודשת בגילויי המחאה במדינה, כשהפעם המוקדם הוא בדומא, שם נמנו תשעה מעשרת ההרוגים ביום שישי. התקשיות נמשכו גם באזור העיר דרעא שבדרום המדינה, שם פרצה המחאה לרראשונה לפני שבועיים, ומפגין נוסף נהרג ביום שישי בכפר סנאמין הסמוך לעיר. אלו העלו לכ-80 את המניין הכולל של הרוגים מתחילת המהומות לפני יותר משבועיים.

הפגנה נגד שלטונות סוריה, דומא, פרבר של דמשק, 1 באפריל 2011. רויטרס
המפגינים בכפר דומא, ביום שישי/רויטרס

בדומה לאירוע בדרעא בשבוע שעבר, שבו נהרגו אנשים רבים בפשיטה של כוחות הביטחון על מסגד, גם לגבי האירוע בדומא יש לשלטונות הסבר משלהם: לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית SANA, "קבוצה חמושה" הרגה כמה אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. בדיווח צוטט מקור שטען כי צלפים ירו מגגות הבתים, הן על המפגינים והן על אנשי כוחות הביטחון.

הנשיא בשאר אל-אסד המשיך היום בנקיטת צעדים בניסיון לפייס את העם, כשהטיל על ד"ר עאדל ספר להרכיב את הממשלה הבאה במדינה, במקום זו בראשות נאג'י אל-עוטרי, שאת התפטרותה קיבל בשבוע שעבר. ספר, בן 57, מהנדס חקלאי במקצועו, משתייך למפלגת הבעת' השליטה, ואף כיהן בממשלה היוצאת כשר החקלאות. את תואר הדוקטורט עשה בצרפת, ובין השנים 1997-2000 כיהן כדיקן הפקולטה לחקלאות באוניברסיטת דמשק. בסוריה מעריכים כי הרכבת הממשלה החדשה על ידו תארך ימים ספורים.

בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי היום נפלו לפתע קווי התקשורת בסוריה - הן הטלפון והן אינטרנט. הרשויות דיווחו כי מדובר בתקלה בגלל "עומס על הקווים", אולם באופוזיציה חושדים כי מדובר במהלך יזום כדי לחבל בהתארגנות המפגינים.

עדכון ראשון: 14:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully