וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס: להפסיק את רצח האופי של רה"מ ואשתו

3.4.2011 / 12:37

נשיא המדינה יצא להגנת נתניהו על רקע פרשת "ביבי-טורס" ואמר כי "יש להחיל נוהל אחיד שיסדיר את נושא נסיעות בכירי מדינה וראשיה לחו"ל". בני בגין: "זו פרשת כנסת טורס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (ראשון) חיזוק בלתי צפוי מאיש קדימה, נשיא המדינה שמעון פרס. על רקע פרשת "ביבי-טורס", והחלטת הוועדה לביקורת המדינה להאציל למבקר המדינה סמכויות בגין חקירת נסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל במימון זר, אמר הנשיא כי "במדינת ישראל יש להחיל נוהל אחיד שיסדיר את נושא נסיעות בכירי מדינה וראשיה לחו"ל. חייב להיות סטנדרט מחייב אחד לכולם ואין לנהוג איפה ואיפה כלפי ראש הממשלה".

פרס הוסיף כי "גם בביקורת צריך להיזהר ולהימנע מרצח אופי, לא רק לגבי ראש הממשלה, אלא גם ובעיקר כלפי בני משפחתו, אשתו וילדיו". פרס הסביר כי "אני אומר את זה מפני שראשי המדינה חייבים לבקר בתפוצות העם היהודי ולהופיע בפני ממשלות זרות, העומדות תחת לחץ עוין כלפי מדינת ישראל".

"גם אני גר בדירה מרווחת"

גם שרי הליכוד עסקו בנושא בישיבתם השבועית. נתניהו עצמו תקף את יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), ואמר כי "מוזר שיו"ר הוועדה, שהיה בקדנציה הנוכחית קרוב לחצי שנה בחו"ל, חושש מבדיקה רוחבית".

ח"כ חסון הגיב לאחר מכן לדברים ואמר כי "ראש הממשלה שוב לא דבק באמת, כאשר העובדה היא, שאף פורסמה באמצעי התקשורת ומתועדת ברישומי ועדת האתיקה, ששהיתי בחו"ל בכל כהונת הכנסת בשנתיים האחרונות 66 ימים ובוודאי לא חצי שנה, כפי שנתניהו שיקר. הדבר מעיד יותר מכל על מצבו של נתניהו, שאינו מסוגל להבחין בין חוקי לפלילי, לבין מה שהוא עשה ומה שעשו אחרים. אני לא מנסה למנוע מהמבקר סמכויות ומתנה תנאים לבדיקותיו, אין לי מה להסתיר, אותי לא מימנו נדבנים פרטיים, לא שילמו על נסיעות בת הזוג וכל נסיעותיי אושרו ע"י ועדת האתיקה".

השר בני בגין התייחס בישיבת שרי הליכוד להשוואות שנעשו בין נתניהו לבין אביו, רה"מ המנוח מנחם בגין, ואמר כי "גם אני גר היום בדירה מאווררת ומרווחת. גם אני לא לובש חאקי, נוסע לחו"ל, אפילו מטעם הבונדס לפעמים, וישן במלונות. גם אותי הטיסו בהליקופטר פרטי, חשבתי שזה חוסך כסף וזה ממחיש כמה צריך לראות את התמונה המלאה. בכנסת כולם רוצים לצלם את הבית של אבי (ראש הממשלה המנוח, מנחם בגין – פ"ו), אבל הדברים שונים ממה שהיה לפני 30 שנה". בגין אף אמר כי "צריך לראות את התמונה המלאה. זה לא ביבי-טורס, זה כנסת-טורס, ולכן צריך לבדוק את כל הכנסת".

"התנהלות הוועדה היא בושה"

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי "התנהלות הוועדה היא בושה. חסון עושה הצגות כאשר הוא מביא הורים שכולים (בדיון על אסון הכרמל – פ"ו)". השר יעקב נאמן, שאינו חבר ליכוד, אך השתתף באופן מיוחד בישיבה, אמר כי "לסיפור הנסיעות יש מטרה אחת - שהממשלה לא תכהן יותר בתפקידה".

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר כי במידה שהוועדה לא תבקש ממבקר המדינה לבצע בדיקה רוחבית של נסיעות שרים וראשי ממשלה לשעבר, בכוונתו להגיש הצעת החלטה שתדון בכך בשבוע הבא, והיא זו שתמליץ למבקר לבדוק את הנסיעות האמורות. לדבריו, "אנחנו סומכים על המבקר, לא על הוועדה לביקורת המדינה". שר החינוך, גדעון סער, אמר כי "צריך להזכיר כי קדימה היא מפלגה שניהלה בקדנציה הקודמת קמפיין שביקש למוטט את כל מוסדות שלטון החוק במדינה, כולל את מבקר המדינה".

לאחר החלטת הוועדה לביקורת המדינה בשבוע שעבר, נקבע כי היא תתכנס ביום שלישי הקרוב לדיון והצבעה חוזרים להאצלת סמכויות של ועדת חקירה לעוזרו של מבקר המדינה. ההצבעה החוזרת תתקיים בעקבות בקשת רוויזיה שהגישו חברי כנסת מהליכוד, וביניהם אופיר אקוניס וציפי חוטובלי, בעקבות מה שהוגדר על ידם כ"מחטף שביצע יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון". חסון סירב בתחילה לקיים הצבעה חוזרת, אולם היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון הוציא חוות דעת משפטית, הקובעת כי עד להצבעה חוזרת, ההחלטה שהתקבלה בוועדה לא בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully