וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: 13 מורדים נהרגו בתקיפת נאט"ו, לא כועסים

המורדים בלוב מדווחים כי הפצצת מטוסי קרב של נאט"ו בעיר ברגה גרמה למותם של 13 מהם אך עם זאת הם אינם מפנים אצבע מאשימה כלפי כוחות המערב בטענה ש"מדובר בטעות מצערת"

13 לוחמים מקרב המורדים בלוב נהרגו אתמול (שבת) מהפצצות נאט"ו – כך מסר דובר המורדים במדינה. עם זאת, לדבריו, "התקיפה גרמה לכעס זעום בלבד כלפי המערב", מפני שהלוחמים ממשיכים להסתמך על מטוסי הקרב של הברית בפעילותם להדוף את השליט במדינה, מועמר קדאפי. התאונה אירעה כשמטוסי הקרב של הברית פגעו במוצבים של כוחות הביטחון של השלטון בגבולות שדה התעופה בעיר ברגה.

"מדובר בתאונה מצערת", אמר הדובר, עבד-אלחאפז גוגא שהבהיר כי המורדים זקוקים לעזרת המערב בלחימה נגד קדאפי. "זו הייתה טעות במיקומם של המורדים". חלק מהמורדים וגורמי עזרה ראשונית שהגיעו למקום הסבירו כי הלוחמים, ככל הנראה, פתחו בירי חגיגי לאחר שהתבשר להם כי נאט"ו לכדה מספר לוחמים של קדאפי. לדבריהם, כתגובה לירי הפציצו כוחות נאט"ו את המורדים בשוגג.

כמו כן, לפחות אדם אחד נהרג ומספר בני אדם נוספים נפצעו הלילה (ראשון) מתקיפת כוחות הביטחון של שליט לוב, מועמר קדאפי בעיר מיסרתה. "זיהינו אדם אחד שנהרג, אך איננו יודעים כמה נפצעו", סיפר עד ראייה לסוכנות הידיעות הצרפתית לאחר שכוחותיו של קדאפי הפציצו בניין בעיר.

הממשלה דחתה הצעת המורדים להפסקת אש

אתמול דיווחו המורדים כי כוחות הנאמנים לקדאפי ביצעו הפגזה ארטילרית עזה לעבר העיר מיסרתה, המוחזקת כעת בידי המורדים. לדבריהם, אנשי צבאו של קדאפי תקפו חנויות ובתים במרכז העיר.

כמו כן, ביום שישי דחתה ממשלת לוב את תנאי המורדים להפסקת אש במדינה. "המורדים דורשים מחיילי צבא לוב לסגת מעריהם. אם דרישה זו אינה מטורפת, איני יודע טירוף מהו", אמר מוסא איברהים, דובר הממשלה. מוקדם יותר הודיע ראש מועצת המעבר הלאומית, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, כי המורדים במדינה יסכימו להכרזה על שביתת אש עם הכוחות הנאמנים לשליט מועמר קדאפי אילו זה יסכים להשאיר בשליטתם את הערים שכבשו במדינה. רשת "סקיי" הבריטית דיווחה כי עבד אל-ג'ליל אמר את הדברים בתום פגישה עם שליח האו"ם המיוחד ללוב בעיר בנגזי שבשליטת המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully