וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: השלטונות פתחו בגל מעצרים עקב ההפגנות

לדברי ארגוני זכויות אדם, כוחות הביטחון של סוריה עצרו 21 פעילים בעקבות גל ההפגנות נגד המשטר. רוב המעצרים בוצעו בעיר דרעא. ראש ממשלת טורקיה: על אסד לבטל חוקי החירום במדינה

ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר היום (שבת) כי יפעיל לחץ על נשיא סוריה, בשאר אסד, כדי שייענה לדרישת המפגינים בארצו לקדם רפורמות במדינה. בכוונתו של ארדואן לשוחח עם אסד ביום שני הקרוב. "מעבר להחלפת הממשלה, קיימות ציפיות לביטול החוקים לשעת חירום, שחרור אסירים פוליטיים וחוקה חדשה", אמר ארדואן והוסיף כי "אם ציפיות אלה לא יתממשו, נאמר זאת לנשיא אסד ביום שני".

בתוך כך, ארגוני זכויות אדם דיווחו היום כי כוחות הביטחון של סוריה עצרו 21 פעילים בעקבות גל ההפגנות נגד המשטר ששוטף בשבועות האחרונים את המדינה. על פי הדיווח מרבית המעצרים בוצעו בעיר דרעא, שם פרצה המחאה, ובבתים בצפון דמשק.

"אנו מעריכים כי המעצרים בוצעו בעקבות המחאה" מסר הארגון והוסיף כי "אנו דורשים שהרשויות במדינה ישחררו מידית את כל האסירים הפוליטיים ויחדלו מלבצע מעצרים של פעילים פוליטיים וחברי ארגוני זכויות אדם".

אתמול התחדשו ההפגנות במדינה. מאות מפגינים נגד שלטון מפלגת הבעת' השולטת בסוריה נאספו בבירה דמשק ובערים דרעא, לטקיה ובניאס לאחר תפילות יום שישי במסגדים. האופוזיציה הסורית הכריזה על "יום זעם" נוסף של הפגנות נגד משטרו של אסד. כוחות הביטחון הסורים התפרסו באזורי החיכוך, בעיקר בעיר החוף לאטקיה והעיר הדרומית דרעא.

במהלך ההפגנות דווח כי כוחות הביטחון בסוריה הרגו לפחות ארבעה בני אדם בעימותים עם מפגינים בדומא, פרבר דרומי של הבירה דמשק. עדי ראייה דיווחו כי הכוחות פתחו באש אל עבר המפגינים. רשת אל ערבייה דיווחה כי ייתכן שמניין ההרוגים מגיע למעשה לעשרה, אך במשטר הסורי מכחישים. כמו כן עשו הכוחות שימוש בגז מדמיע.

לעומת זאת, בארץ, כ-2,500 מתושבי הכפר בוקעתא שבגולן הפגינו היום לאות הזדהות ותמיכה בנשיא סוריה, בשאר אל-אסד. המפגינים הניפו את דגלי סוריה וקראו קריאות תמיכה באל-אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully