וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלוב: הידרדרות במצבו הנפשי של קדאפי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.4.2011 / 8:56

"קדאפי חש בודד והתנהגותו השתנתה בצורה חדה מאז הופעתו הפומבית האחרונה", כך טוענים מקורות המקורבים לשליט לוב, בצל דיווחים על שלושה בכירים נוספים שערקו מהמדינה

שליט לוב מועמר קדאפי "חטף הלם כבד" כששמע על עריקתו של שר החוץ שלו, מוסא קוסא, ללונדון - כך אמרו הבוקר (שישי) מקורות לוביים רשמיים בשיחה עם העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. בתוך כך, רשת אל-ג'זירה דיווחה הבוקר כי בכירים במשטרו של קדאפי ממשיכים לערוק ולעזוב את לוב. הרשת דיווחה כי יושב ראש הפרלמנט מוחמד א-זווי, שר המודיעין אבו זיד דורדה, ויו"ר מוסד הנפט שוכרי ראנם עזבו מטריפולי לטוניסיה.

"קדאפי חש בודד"

"קדאפי חש בודד", דיווחו המקורות. "התנהגותו השתנתה בצורה חדה מאז הופעתו הפומבית האחרונה ביום שלישי שעבר. למרות זאת הוא לא מראה סימנים של כניעה ונכונות לעזוב את לוב כפתרון אחרון". לדברי המקורות, בשל חששו מעריקתם של בכירים נוספים במשטרו למדינות זרות, הוא הטיל איסור על כל בכירי הממשל לעזוב את המדינה.

על פי העיתון, שר החוץ הלובי מוסא קוסא טס לפני מספר ימים לביקור רשמי בטוניסיה בשליחותו של קדאפי, שם ניהל מגעים עם מדינות הקואליציה המערבית בניסיון למצוא פתרון למשבר. "הוא החליט לעזוב את תפקידו ולערוק ללונדון לאחר שהמגעים הגיעו למבוי סתום ולאחר שהבין שמשטרו של קדאפי על סף נפילה", דווח.

מקורות המוגדרים 'מהימנים' מסרו לעיתון א-שרק אל-אווסט כי בכירים לשעבר במשטר הלובי מנהלים מגעים אינטנסיביים עם הממשל האמריקאי, לפיהם קדאפי יקבל ביטחונות לצאת לזימבבוואה או ונצואלה. "בשל המצב הביטחוני הקשה במדינה והמחסור בשירותים היומיומיים, ההסכם קרוב לסיכום", נמסר.

בשבוע וחצי האחרונים לא נראה קדאפי בפומבי, בעוד שלפני כן נהג לשאת נאומים מהכיכר הסמוכה למחנה באב אל-עזיזיה שבו הוא ובני משפחתו משתכנים. בכירים בלוב אמרו לעיתון כי קדאפי ככל הנראה נאלץ לשנות את סדר יומו, לאחר שהמטה שלו הופגז על ידי בעלות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully