וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לאו"ם: לכדנו משלוח נשק מאירן לסוריה

דו"ח שהעבירה טורקיה למועצת הביטחון של האו"ם מגלה כי אירן הפרה את הסנקציה המוטלת עליה, וניסתה להבריח אמצעי לחימה לסוריה במטוס המטען שתפסה לפני עשרה ימים

טורקיה הודיעה למועצת הביטחון של האו"ם, כי תפסה משלוח של נשק מאירן בדרכו לסוריה. כך עולה ממסמך שהגיע הלילה (שישי) לידי סוכנות הידיעות רויטרס. גורמים במועצת הביטחון אמרו כי הדיווח הטורקי מתייחס לנשק שהוחרם על מטוס מטען. הדו"ח הועבר שלשום לתת-הוועדה העוסקת באכיפת הסנקציות על אירן.

המשלוח נתפס לפני עשרה ימים, והוא נרשם במסמכי המטוס כמטען של חלקי חילוף לרכבים. המטוס עשה את דרכו לעיר חלב בסוריה, וניתנה לו רשות לטוס במרחב האווירי של טורקיה, בתנאי שיעצור לבדיקה טכנית בשדה התעופה בדיירבקיר.

חיפוש במטוס האירני מדגם אילושין 76 של חברת התעופה יאסאייר קרגו, חשף "אמצעי לוחמה אסורים" כלשון הדו"ח, בהם 60 רובי קלצ'ניקוב, 14 תתי מקלע, 8,000 כדורים, 560 פצמ"רים בקוטר 60 מ"מ ו-1,288 פצמ"רים בקוטר 120 מ"מ.
כל אמצעי הלחימה הללו אופסנו במחסן צבאי בשדה התעופה בטורקיה.

עדיין לא ברור האם סוריה הייתה היעד האחרון של המטוס. צוות המטוס נעצר לחקירה, אך הכחיש כי ידע על קיומו של נשק על הטיסה. בנוסף טענו אנשי הצוות, כי אין בידיהם מידע על זהות השולח או יעד המשלוח. בתום החקירה הצוות שוחרר והורשה לחזור לטהרן. עם זאת, הרשויות בטורקיה עדיין חוקרות את המקרה.

מידע על הימצאות נשק במטוס

שלטונות טורקיה אישרו כי המטוס, שהמריא מטהרן קיבל הנחיה לנחות בעיר דיירבקיר - אותה מילא כששני מטוסי אף-16 טורקיים מלווים אותו. לפי הודעת משרד החוץ הטורקי, המטוס ביקש רשות לעבור במרחב האווירי של טורקיה, ובמסגרת "הליך שגרתי", הוחלט לבקש ממנו לנחות, לצורך חיפוש על סיפונו.

לפי הדיווחים שהתפרסמו בכמה מכלי התקשורת בטורקיה, ההחלטה ליירט את המטוס התקבלה בעקבות מידע שקיבלו הרשויות הטורקיות, לפיו יש על המטוס נשק. לפי הדיווח סוכנות הידיעות "דוגן", באותו מידע נטען גם כי על המטוס יש "נשק גרעיני" - כשייתכן והכוונה לחומרים או ציוד שיכול
ציוד שיכולים לשמש בתעשיית הגרעין.

יום קודם לכן, נתפסה ספינת הנשק "ויקטוריה" על ידי לוחמי חיל הים בדרכה למצרים ויועדה לעזה. בין השאר, אותרו בספינה מספר טילי קרקע-ים סיניים מדגם C-704 בעלי יכולות מתקדמות, ולצדם נמצאה חוברת הפעלה בפרסית, שלטענת צה"ל סיפקה הוכחה לכך שאירן עמדה מאחורי משלוח אמצעי הלחימה. בנוסף, על הספינה אותרה כמות גדולה של פצצות מרגמה, בקוטר של 60 ו-120 מ"מ. בצה"ל העריכו כי אמצעי הלחימה היו מיועדים להגיע לארגוני הטרור בעזה.

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully