וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מגן על נתניהו: "העיסוק בנסיעות - צביעות"

בראיון לקול ישראל אמר שר הביטחון אהוד ברק כי התנהלותו של ראש הממשלה בפרשת הנסיעות היתה סבירה. ברק תקף את יו"ר ועדת הביקורת, יואל חסון, אותו כינה "ליצן פוליטי"

שר הביטחון, אהוד ברק, יצא הבוקר (חמישי) בראיון לקול ישראל להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות פרשת "ביבי-טורס". ברק אמר בראיון כי ראשי ממשלה וראשי אופוזיציה בהווה ובעבר טסו במטוסים פרטיים אף הם. "בדור האחרון, גם נשיאים טסים במטוסים כאלה", אמר ברק. שר הביטחון טען עוד כי מדובר בהתנהלות סבירה, וכי אם רוצים לשנות את הנוהג, יש לסכם על זה מראש בוועדת האתיקה של הכנסת. לדברי ברק, העיסוק בסוגייה חושף מימד של צביעות ויציאה מפרופורציה. "אני לא אתפלא אם מאחורי הפרסומים על נסיעות נתניהו עומדים אינטרסים פוליטיים ואולי גם אישיים ותקשורתיים", אמר ברק.

ברק התייחס לבדיקת מבקר המדינה ,מיכה לינדשטראוס, ולוועדת הביקורת של הכנסת שהעניקה לו סמכויות חקירה רחבות בנושא. לדברי ברק, מבקר המדינה הוא מוסד מכובד אבל יו"ר ועדת הביקורת, ח"כ יואל חסון (קדימה) נראה כמו "ליצן פוליטי". לדבריו, עבור חסון מדובר במצב בו הוא לא יכול להפסיד: "כאשר הוא מצליח להכפיש - הוא מצליח, כאשר הוא נכשל הוא לא נדרש לשלם". ברק הוסיף ותקף את קדימה: "מי מדבר? קדימה? הם כישלון מבחינה מוסרית. הם ניסו להכניס עבריין מורשע לתפקיד מספר 2 בממשלה ואז ראש הממשלה בעצמו הסתבך בפלילים. הם מעיזים להתעלם מזה שיש להם הכי הרבה תיקים למרות שהם באופוזיציה".

דיון מחודש בוועדת הביקורת

בתוך כך, הודיע ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) כי הוועדה לביקורת המדינה תקיים דיון מחודש בנושא הסמכויות שניתנו לעוזר מבקר המדינה בחקירת הפרשה, ככל הנראה בשבוע הבא. ההחלטה התקבלה לאחר שחברי כנסת מהליכוד וביניהם אקוניס, כרמל שאמה-הכהן וציפי חוטובלי, הגישו בקשה לקיים דיון נוסף בנושא. לדברי אקוניס, "קדימה מדרדרת את הכנסת לשפל מוסרי חסר תקדים. התנהגותה היא סכנה לדמוקרטיה".

אתמול אישרה הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת לעוזרו לענייני השחיתות הציבורית של מבקר המדינה, נחום לוי, סמכויות של ועדת חקירה. בהתאם לסמכויות שאושרו, לוי יוכל לזמן עדים שאינם משתייכים למשרדי ממשלה או לארגונים ממשלתיים - ולחייב אותם להופיע בפניו. מבקר המדינה הגיש כבר היום את הבקשה לוועדה לביקורת המדינה, משום שחברי הכנסת יוצאים לפגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully