וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה בת 5 נדבקה באבעבועות רוח ומתה

ילדה חולת סרטן, בת לעובדים זרים, נדבקה במגיפה שפרצה לפני כשלושה שבועות במחלקת סרטן בבית החולים לילדים דנה. ארבעה ילדים נוספים נדבקו אף הם, אך הבריאו

ילדה בת 5, חולת סרטן, מתה לפני שבוע וחצי בבית החולים איכילוב, ככל הנראה מאבעבועות רוח. הילדה, בת לעובדים זרים, נדבקה במגיפה שפרצה לפני כשלושה שבועות במחלקת סרטן בבית החולים לילדים דנה השייך לאיכילוב, שם אושפזה.

בגלי צה"ל דווח, כי ארבעה ילדים נוספים במחלקה שלא חוסנו נגד הנגיף נדבקו והבריאו בינתיים. המערכת החיסונית של חולי סרטן נחלשת, ולכן הילדים נדבקו ביותר קלות. מבית החולים נמסר, כי לא ברור בשלב זה האם הילדה מתה ממחלת הסרטן, או מסיבוך נגיף הווריסלה הגורם לאבעבועות רוח.

אבעבועות רוח הן מחלה מידבקת ביותר. המחלה מתפשטת באוויר או על ידי מגע בפצעים ובחפצים נגועים. המחלה עוברת בקלות בין ילדים בגנים, מכיוון שילד חולה מדביק את הסביבה גם 48 שעות לפני הופעת הסימפטומים הפיזיים, כך שקשה לאתר את המחלה. מחלת האבעבועות מידבקת כל עוד יש פצעים - פרק זמן שיכול להימשך עד שבועיים.

בישראל מתאשפזים מדי שנה 350 ילדים מסיבוכי המחלה, וכשני ילדים נפטרים. הוירוס לא נעלם מהגוף ו-10% מהחולים יחלו במחלת ההמשך "שלבקת חוגרת", המופיעה בצורת חגורות פצעים כואבות על הגוף.

עדכון ראשון: 22:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully