וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה מרגיע: "אין סכנה מהקרינה שהגיעה מיפן"

ד"ר יואב יחזקאלי, מומחה ברפואת קרינה, מסביר על הסכנות מחשיפה לקרינה, לאחר שנמצאה נשורת רדיואקטיבית שמקורה ביפן במרכז למחקר גרעיני שורק. יחזאלי מרגיע: "בארץ אין ממה לחשוש"

מומחים לקרינה מבקשים להרגיע את חששות הציבור בעקבות הנשורת הרדיואקטיבית שהתגלתה בריכוז מזערי במרכז למחקר גרעיני שורק ומקורה ביפן.

"באופן כללי הסכנה מרדיואקטיביות תלויה במינון ובמשך החשיפה. ככל שנחשפים לכמות גדולה יותר - הסכנה עולה", מסביר ד"ר יואב יחזקאלי, מנהל רפואי של מכבי שירותי בריאות בהוד השרון ומומחה ברפואת קרינה. לדבריו, "צריך לזכור שאנחנו נחשפים יום יום לקרינה רדיואקטיבית ממקורות טבעיים, כגון אדמה וקרינה מהחלל - והחשיפה הזאת איננה מסוכנת. הסכנה מתעוררת כאשר כמות החשיפה עולה".

יחזקאלי הוסיף, כי "אנחנו בישראל לא צריכים לחשוש היות שהסיכוי שתגיע לכאן מיפן כמות מסוכנת של קרינה רדיואקטיבית הוא נמוך מאוד".

יחזקאלי הוא בוגר קורסים של המרכז האמריקאי לנפגעי קרינה ושימש בעבר ראש ענף אב"כ בחיל הרפואה. הוא מסביר כי "הסכנה מהקרינה הרדיואקטיבית נחלקת לשניים: בטווח הקצר, חשיפה לכמות קרינה מאוד גבוהה עלולה לגרום למחלת קרינה חריפה. בטווח הארוך, חשיפה לקרינה עלולה להעלות את הסיכון הסטטיסטית לחלות במחלות הסרטן". לדברי יחזקאלי "יש מספר דרכים שהקרינה הרדיואקטיבית יכולה להגיע לישראל. האחת, היא דרך האוויר, אם וישתחררו כמויות מאוד גדולות של חומרים רדיואקטיביים. באסון צ'רנוביל הגיעו כמויות קטנות, אך הן לא היוו סכנה משמעותית. דרך נוספת היא סחורות, אנשים או מזון שמגיע מיפן ושעלול להיות מזוהם בחומר רדיואקטיבי".

יחזקאלי מבהיר כי בארץ לא נשקפת כרגע כל סכנה מהחומרים או מהקרינה מיפן. "ההתגוננות מחומרים רדיואקטיביים כוללת הימנעות מחשיפה, התרחקות ממקור הקרינה או התמגנות על ידי בגד מגן ומסיכה - הדברים הללו לא רלוונטיים לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully