וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: "לא תקין שאנשי ציבור נוסעים במימון נדבנים"

30.3.2011 / 11:00

מיכה לינדנשטראוס התייחס לתחקיר ערוץ 10 על נסיעות רה"מ ורעייתו במימון גורמים פרטיים, ואמר כי "אם המשטרה היא הפתרון, יש לפנות ליועץ המשפטי לממשלה"

"ברמה העקרונית זה לא תקין שאנשי ציבור נוסעים על חשבון נדבנים ותורמים", כך אמר היום (רביעי) מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בסיום ישיבה של הוועדה לביקורת המדינה. הדברים נאמרו בהתייחסותו של המבקר לתחקיר של רביב דרוקר בתוכנית "המקור" בערוץ 10 על נסיעותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במימון גורמים פרטיים, בין היתר בתקופה שכיהן כחבר כנסת ושר.

לינדנשטראוס הוסיף ואמר כי יחד עם זאת, "ישנה בעיה בלגבות עדויות מחלק מהמוזכרים בתחקיר, משום שהם לא נתונים לסמכויות המבקר. אם המשטרה היא הפתרון, יש לפנות ליועץ המשפטי לממשלה".

מחר יוגשו מסקנות

המבקר הזכיר עוד כי מחר יגיש לו צוות מיוחד מסקנות לקראת אפשרות שיפתח בבדיקת הנושא, לאור תלונות שהתקבלו במשרד בעניין. בתום הבדיקה, יקבל לינדנשטראוס החלטה האם לפתוח בביקורת של הפרשה, כלומר בחקירה עצמאית שתתפרסם במסגרת דו"ח ביקורת מיוחד או במסגרת הדו"ח השנתי. ההחלטה צפויה להתקבל עד סוף השבוע, אך המבקר סירב להביע דעה באשר לעמדה בה יבחר.

בתחקיר נחשפו לכאורה 16 נסיעות "בעייתיות" לחו"ל של ראש הממשלה נתניהו, רעייתו וילדיהם, וכן דרישות מיוחדות שהציבו בפני מארחיהם הן לפני ששב לתפקיד ציבורי בשנת 2002 והן בין השנים 2004 – 2008. בין השאר נטען כי נסיעות המשפחה לחו"ל מומנו על ידי גופים ועמותות וכן על ידי אנשים עסקים ביניהם מתיו ברונפמן, ארנון מילצ'ן, ומארב אדלסון. מפלגת קדימה שיגרה פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד בני הזוג נתניהו בעקבות ממצאי תחקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully