וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אישור החוק: דרישה לשלול אזרחות ממורשע בטרור

יומיים לאחר שהכנסת אישרה את התיקון לחוק האזרחות הקובע שניתן לשלול אזרחות למורשע בטרור, פנו משפחות הנרצחים בפיגוע קו 37 בחיפה לשר ישי: "יש לשלול אזרחות מהמורשע בסיוע לפיגוע"

משפחות הנרצחים בפיגוע אוטובוס קו 37, שאירע בחודש מרץ 2003 בחיפה, פנו היום (רביעי) לשר הפנים אלי ישי ודרשו ממנו לפעול לשלילת אזרחותו של מוניר רג'בי, שהורשע בסיוע לפיגוע שבו נרצחו 17 ישראלים.

דרישת משפחות הנרצחים באה על רקע החלטת הכנסת לאשר את התיקון לחוק האזרחות. התיקון שאושר ביום שני השבוע בקריאה שנייה ושלישית, מאפשר לבית המשפט לשלול אזרחות למי שיורשע בעבירות של ריגול, מעשה טרור, גרימה למלחמה, סיוע לאויב במלחמה ושירות בכוחות האויב. התיקון לחוק שיזמו חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) עבר ברוב של 37 תומכים מול 11 מתנגדים.

במכתב שנשלח לשר הפנים ישי, ציינו משפחות הנרצחים בפיגוע בקו 37 כי "מוניר רג'בי גר ועבד בחיפה כ-15 שנים לפני ביצוע הפיגוע. הוא הכיר את העיר, את מסלולי האוטובוסים ואת אורחות החיים בעיר, ולפיכך ידע לספק מידע חיוני למתכנני הפיגוע. בחודשים לפני הפיגוע נהג לצאת בימי שישי לתפילות בהר הבית בירושלים ולהיפגש עם אחיו ואחרים אשר היו חברים בחוליית הטרור של החמאס מחברון ואשר היו מעורבים בתכנון הפיגוע".

עוד צוין במכתב כי "מוניר רג'בי נתפס בחיפה לאחר הפיגוע כמשתף פעולה עם מבצעי הפיגוע. אחיו היה הנהג שהסיע את המחבל מירושלים לחיפה. במהלך הנסיעה האחים שוחחו בטלפון ומוניר קיבל אישור לכך שהמחבל נמצא בדרכו לחיפה. בידיו היה למנוע את הפיגוע ולהציל את ילדינו ויקירינו שנרצחו לו רק רצה".

בתום משפטו הורשע רג'בי בשיתוף פעולה עם האויב בזמן מלחמה ונידון למאסר עולם. משפחות הנרצחים כתבו לשר ישי כי "על מדינת ישראל לשלול את אזרחותו באופן מיידי, ולשלול את כל זכויותיו כאזרח ישראלי. צעד זה יוסיף להרתעה ולהגנה על תושבי המדינה מפני מי שחיים בתוכנו וחורשים את רעתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully