וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות של ליברמן נשרפו בארועי יום האדמה בלוד

איילה חננאל ויהושע בריינר

29.3.2011 / 20:35

יותר מ-1,000 איש, ערבים ויהודים, פתחו את ארועי "יום האדמה" בצעדת מחאה בלוד, ומחו על "הריסת הבתים והפינויים הכפויים של ערביי העיר". המפגינים: "התחושה היא כמו בכיכר תחריר"

כ-1,500 איש השתתפו הערב (שלישי) בצעדת מחאה בלוד, אשר פתחה את האירועים הרשמיים של "יום האדמה". ועדת המעקב של ערביי ישראל בחרה לקיים את האירוע הפתיחה בלוד, בה מתקיים בחודשים האחרונים מאבק נגד "מדיניות הריסת הבתים והפינויים הכפויים כנגד תושביה הערבים". מאז שנת 1976, מוחים ערביי ישראל ב"יום האדמה" על קיפוחם, בייחוד בתחום הקרקעות.

בצעדה השתתפו חברי כנסת מהמפלגות הערביות וכן יהודים מערים מעורבות וכפרים בלתי מוכרים. חלק מהמפגינים שרפו במהלך הצעדה תמונות של שר החוץ אביגדור ליברמן, מכיוון שלדבריהם "הוא הכי גזען במדינה". רמי יונס מקבוצת ח'וטוה, בה פעילים צעירים ערבים תושבי לוד שנכח באירוע, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא לא ראה שריפת תמונות של שר החוץ ליברמן באירוע. "קשה לי להאמין שהיה משהו כזה. אנחנו, בשונה מאדון ליברמן וחבריו, לא מסיתים, אלא פועלים נגד ההסתה והאלימות ומגנים אותן".

לדבריו, "התחושה בהפגנה היא ברוח המחאות בכיכר תחריר בקהיר. 80% מהנוכחים היו צעירים שמבינים כי התנגדות עממית לא אלימה, אלא דמוקרטית, היא זו שתביא לשינוי, ואני מוכן להבטיח שהיא אכן תביא לשינוי".

גם אבנר ענבר, פעיל בתנועת סולידריות שייח ג'ראח אמר שלא הבחין בשריפת תמונות, וציין כי "זה נשמע משהו שעושים רק בשביל המצלמה". ענבר הוסיף כי השלטים שהונפו במקום הינם מטעם התנועה ומופצים בחודשים האחרונים בכל הקמפוסים בארץ במסגרת הקמפיין "סולדריות נגד הפשיזם".

הפורום המשפטי למען א"י פנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה כנגד שורפי תמונתו של ליברמן. נחי אייל, מנכ"ל הפורום כתב ליועץ כי "מדובר בהסתה חמורה לאלימות ולרצח". בפורום אומרים כי התמונות, שהיו על רקע צלב שחור ורקע אדום, מעלות קונוטציה נאצית. אייל קרא ליועץ המשפטי לממשלה להנחות את המשטרה שלא לאפשר עוד הפרות חוק והסתה לאלימות בהפגנות יום האדמה שרק החל.

"נאבקים על הבית"

בקריאה לקיום צעדת המחאה נכתב כי "המהפכות בעולם הערבי הוכיחו שאין כוח שיוכל לעמוד אל מול התנגדות עממית של צעירים שמבקשים חופש ושוויון. ההפגנה בלוד היא בסימן יום האדמה ובדרישה להפסקת מדיניות האפליה והנישול כלפי הפלסטינים אזרחי ישראל".

פידא שחאדה, פעילה בקבוצת ח'וטוה, תיארה את המצב בעיר. "3,000 צווי הריסה ופינוי תלויים מעל ראשיהם של תושבי לוד הפלסטינים, כמעט אין משפחה פלסטינית בעיר שלא חיה תחת החשש המתמיד מאובדן הבית וגורל של חיים ברחוב. מדיניות ההריסה והפינוי היא חלק ממהלך איטי ומחושב של טיהור אתני המבוצע בעיר. אנחנו נאבקים כאן על הבית ואין לנו אפשרות להיכנע".

צעדות מחאה נוספות לציון יום האדמה יערכו השבוע ברחבי הארץ - מחר יתקיימו אירועים בעראבה ובכפר הבלתי מוכר אל-ערקיב, ובמוצאי שבת ביפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully