וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בלוד: מאות מחו על הריסת בתי ערבים

איילה חננאל

2.3.2011 / 20:00

כוחות משטרה גדולים ליוו הריסת יסודות קרוון שיועד לשיכון זמני ל-70 בני משפחה. בתגובה התקיימה הפגנת מחאה שבה נטען כי השוטרים הפעילו אלימות קשה. המשטרה: פעלנו על פי דין

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

"המשטרה פעלה על פי דין"

כ-200 פעילים ערבים ויהודים הפגינו הערב (רביעי) מול לשכת ראש הוועדה הקרואה החדש של לוד, מאיר ניצן. בין המפגינים גם חברי הכנסת חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה (בל"ד) ועפו אגבריה (חד"ש). המפגינים ביקשו להביע מחאתם על כך שכוחות גדולים של המשטרה הרסו הבוקר יסודות קרוון שיועד לשיכון זמני של כ-70 בני משפחה. בתיהם של בני המשפחה נהרסו בלוד לפני כחודשיים ומאז הם מתגוררים באוהלים. המפגינים טענו כי במהלך ההריסה הפעילה המשטרה אלימות קשה. לדבריהם, הם לא מתכוונים להתפנות מקרבת הלשכה עד שייבנה להם סידור חלופי, ובכוונתם גם להישאר ללון במקום.

לדברי המפגינים, דיירי האוהלים מתגוררים שם מאז שהרסה המשטרה את בתיהם בדצמבר האחרון. הדיירים, בהם נשים וילדים, נאלצו להתמודד עם התנאים הבעייתים עד שיימצא להם פתרון קבוע – אלא שהבוקר, כאמור, הגיעו כוחות המשטרה על מנת לפרק גם את הסידור הזמני. בקרב המפגינים יש הטוענים כי במהומה הבוקר נפצעו מקרבם שישה בני אדם, בהם אישה בת 62 ונער בן 13. עד כה עצרה המשטרה חמישה בני אדם בגין הפרות סדר וניסיון למנוע את עבודות ההריסה.

רמי יונס, מפעילי המחאה, אמר כי "הריסת בתיהם של המשפחות ושליחתם לחיות ברחוב הינה בגדר מדיניות אפליה, המתייחסת אליהם כאזרחים סוג ב'". לדברי יונס, ראש הוועדה הקרואה ניצן הבטיח למפגינים שלא יחתום על צווי ההריסות לבתים – בניגוד לאירועי הבוקר. בנוסף, הוא מציין כי ניצן סירב לשבת עם הפעילים עד להפגנה הערב, אז הסכים להיפגש עם חברי הכנסת זועבי, זחאלקה ואגבריה. "כעת ישנם 70 הומלסים, 50 מתוכם ילדים קטנים שילונו הלילה באוהלים בגינת העירייה, עד שזו תמצא להם פתרון מגורים", הבטיח יונס.

ח"כ זועבי אמרה הערב כי "תושבי לוד נלחמים בסך הכל בשביל לחיות, זהו לא מאבק של איכות חיים, אלא על זכויות אדם בסיסיות ותנאי קיום מינימאליים. אנשים כאן לא יוותרו על אדמתם". מתנועת "התחברות-תראבוט" נמסר כי "זהו עוד ביטוי לפגיעה השיטתית של מדינת ישראל בזכויותיהם הבסיסיות של האזרחים הפלסטיניים. אלו בני אדם שמבקשים לחיות בכבוד והמדינה לא רק מונעת מהם ומילדיהם את האפשרות לעשות זאת, אלא אף מדכאת אותם באופן אלים".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "המשטרה סייעה הבוקר לעיריית לוד לממש ביצוע צו מנהלי בנושא בנייה בלתי חוקית בעיר לוד. תוך כדי הפעילות מספר אנשים ניסו להפריע ולמנוע את העבודה והפרו את הסדר במקום. בסך הכל נעצרו 5 חשודים לתחנה להמשך חקירה. המשטרה פעלה על פי דין, אם יש טענות כלשהן על שימוש בכוח – יש להפנותן למחלקה לחקירות שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully