וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מצפה לנאום אסד, ארה"ב גינתה ההרג בסוריה

על רקע התפטרות הממשלה בסוריה והציפייה לנאומו של הנשיא בשאר אסד, ארה"ב וצרפת גינו את דיכוי ההפגנות והרג האזרחים במדינה, אך הדגישו כי "אנחנו עוד לא בשלב של סנקציות"

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה הערב (שלישי) כי היא מגנה בתוקף את דיכוי ההפגנות בסוריה על ידי המשטר, ואת הרג האזרחים במדינה. קלינטון אמרה את הדברים בתום מפגש פסגה בלונדון של המדינות המעורבות במבצע הצבאי בלוב.

דובר מחלקת המדינה בוושינגטון, מארק טונר, אמר מוקדם יותר הערב כי "נשיא סוריה, בשאר אסד, נמצא בפרשת דרכים. אסד טוען כבר עשור כי בכוונתו לבצע רפורמות, אך לא עושה דבר. אנו מפצירים בו להיענות לדרישות האזרחים ולקדם שינוי פוליטי".

שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, התייחס גם הוא למתרחש בסוריה וקרא בתום הפגישה בלונדון "לקדם רפורמות ודיאלוג". יחד עם זאת ז'ופה הדגיש כי "אנחנו עוד לא נמצאים בשלב בו חושבים על סנקציות או על החלטות של מועצת הביטחון באו"ם".

מחכים לאסד

מוקדם יותר דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה כי הנשיא אסד קיבל את התפטרות שרי ממשלתו, ומינה את נאג'י אל-עוטרי לראש ממשלת מעבר, שתתפקד עד למינויה של ממשלה חדשה. המהומות שפרצו בעיר דרעא בדרום המדינה התפשטו בימים האחרונים למוקדים נוספים, ובמהלכן נהרגו כבר כמה עשרות בני אדם מאש כוחות הביטחון.

במדינה שוררת ציפייה דרוכה לקראת נאום שאמור לשאת הנשיא אסד ככל הנראה מחר, בו הוא צפוי להכריז על רפורמה פוליטית. אתמול אמר סגן הנשיא, פארוק א-שרע, כי אסד צפוי לספק בנאומו "בשורות משמחות לעם הסורי". לפי כמה מההערכות, אסד צפוי להודיע על ביטול חוקי החירום במדינה, התקפים מאז עלה לשלטון אביו, חאפז אל-אסד, ב"מהפכת הקצינים" ב-1963.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully