וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות בהודו נקראה על שם אדולף היטלר

בשגרירות ישראל בהודו הופתעו לגלות על שמה של אחת החנויות בעיר השלישית בגודלה במדינה - "המאורה של היטלר". הבעלים בתגובה: "אף אחד כאן לא יודע דבר על שואת היהודים"

"המאורה של היטלר" - זהו שמה של חנות בעיר נגפור, השלישית בגודלה בהודו. הסמל המסחרי של החנות מכיל בתוכו עיטור נאצי, ובו צלב קרס שחור על רקע הלבן, מכותר באיור נשרים מובלט בצבעים אדום וזהב. ההבדל היחידי בינו לבין סמל המפלגה הנאצית הוא שצלב הקרס בסמל הזה, אינו משופע כמו בסמל המקורי. השימוש בסמל המדובר, המאזכר את הזוועה לה אחראי היטלר, לא מסתדר להרבה אנשים.

בכירים בשגרירות הישראלית בהודו הופתעו לשמוע את השם שניתן לחנות. "אנחנו רק יכולים לשער שהאחראים לכך אינם מודעים למשמעות הנוראה של שימוש בסממנים נאציים למטרת רווח פרסומי", אמר דובר השגרירות, דוד גולפרב. "אנו משוכנעים שברגע שהם יהיו מודעים למשמעות של הטבח הנאצי בשישה מיליון יהודים חפים מפשע ובני אדם רבים אחרים ברחבי אירופה, במהלך מלחמת העולם השנייה, הם ישנו מיד את שמה של החנות ויסלקו את הסמל המזוהה עם השלטון האכזרי הזה".

עם זאת, הבעלים של העסק בנגפור אינם מתכוונים לוותר. "אין מצב שנשנה את השם. אנחנו מתנהלים, זו השנה החמישית, תחת השם הזה וכעת פתחנו חנות נוספת תחת אותו השם. זו הזהות שלנו". כשנשאלו מדוע החליטו דווקא בשם כזה, אמרו כי "רצינו שם עם צליל שונה. מישהו הציע לנו את 'היטלר' ומיד הסכמנו". כשנודע להם על תגובת השגרירות הישראלית לנושא הם הופתעו. "אף אחד לא העלה עד כה התנגדות או טענה דומה. חוץ מזה, מי בנגפור יודע משהו על הטבח של היטלר ביהודים?".

בעיר מומביי נפתחה לפני למעלה מארבע שנים מסעדה בשם "הצלב של היטלר". לאחר התגדויות שעלו, הבעלים של המסעדה החליט לשנות את שמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully