וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: פינוי מתנחלים - כמו להאכיל חזיר בכפייה

מוטי לוי ויהושע בריינר

27.3.2011 / 11:44

גוף רבני בשם "בית הדין של רבני א"י לענייני עם ומדינה" המשוייך לחוגי הימין הקיצוני, פרסם לאחרונה פסק הלכה לפיו "חובה על כל אדם מישראל להגן על אדמת השם במסירות נפש"

גוף רבני בשם "בית הדין של רבני ארץ ישראל לענייני עם ומדינה" המשוייך לחוגי הימין הקיצוני פרסם ביום חמישי האחרון פסק הלכה לפיו "חובה על כל אדם מישראל להגן על אדמת השם במסירות נפש". אמירה זאת מובאת כתגובה לשאלה "האם יושבי חוות גלעד רשאים להתנגד להרס בתיהם, ואם כן, מהי רמת ההתנגדות המותרת?".

הנימוק לפסק ההלכה התקדימי הוא כי "אין הבדל בין אויב הבא לכבוש את הארץ בנשק, לבין יהודי הכופר בקדושת ארץ ישראל ובמצוות השם, ומוסר את הארץ לאויב מרצון או מכוח הפקודה (...) מי שבא לעקור יהודים בכפייה מאדמת הארץ, ולכפות עליהם בכח הזרוע לעזוב את הבית ולהרוס את הישוב, הרי זה כאילו האכילם בשר חזיר בכח, וכאילו כפה עליהם לחלל שבת. חובה מן התורה על כל אדם מישראל לדבוק בארץ ישראל, ולהתנגד לעקירה במסירות נפש, ובכל מחיר, כפי שמוסרים את הנפש מול גוי".

על פסק ההלכה חתומים הרב שלום וולפא, שאמר לאחרונה בראיון כי יש להשיב אש על כוחות הביטחון כשהם באים להרוס יישוב, הרב ישראל אריאל מרבני הציונות הדתית, הרב דב שטיין ופרופ' הלל וייס מאוניברסיטת בר אילן. לצד ההתייחסות לדרך ההתנגדות המחוייבת על פי ההלכה בעת פינוי, מפרט פסק ההלכה גם מהי ההתייחסות ההלכתית לכוחות הביטחון המפנים את המתיישבים ומכנה אותם "רשעים" ש"מעמדם גרוע מגוי".

באשר לציות להוראות המדינה מסביר פסק ההלכה כי מרגע שראשי השלטון אינם פועלים על פי ההלכה, כמו בעת פינוי יישובים הם הופכים "לזרוע ארוכה של האויב. בין אם עשו זאת מדעת, ובין אם עשו מטיפשות, הרי הם מועלים בשליחותם, והם פסולי שלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully