וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: חקור הרב וולפא בחשד להסתה לאלימות

גלעד גרוסמן, יהושע בריינר ומוטי לוי

8.3.2011 / 11:17

יו"ר "ארץ ישראל שלנו" קרא לירות כדורי גומי על חיילים מפנים וב"שלום עכשיו" דורשים: "לא לאפשר המשך ההידרדרות והרחבת גלי האלימות של המתנחלים". הרב וולפא: "הייתי בסערת רגשות"

סערת הרב: מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, פנה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לפתוח בחקירה נגד יו"ר תנועת "ארץ ישראל שלנו", הרב שלום דב וולפא, בגין חשד להסתה לאלימות, בעקבות התבטאויותיו החריפות נגד חיילי צה"ל.

הרב וולפא אמר לפני מספר ימים בראיון לרשת מורשת של קול ישראל כי "יש להשיב בירי כדורי גומי ובמכות לחיילים שנוהגים כך בבואם להרוס בתי מתנחלים". וולפא, שאמר את הדברים בתגובה להרס הבתים בשבוע שעבר בחוות גלעד והשימוש באמצעים לפיזור הפגנות נגד המתנחלים, הוסיף כי "כנראה שנגיע למצב של מלחמה בין יהודים. הצבא נלחם במתנחלים ורוצה למרר להם את החיים, כמו שעשה בגוש קטיף. הצבא החליט להילחם במתנחלים. אם יורים כדורי גומי, צריך לירות בחזרה ואם נותנים מכות, צריך לתת בחזרה".

בעקבות הידיעות שפורסמו בתקשורת הבהיר הבוקר הרב וולפא כי דבריו הוצאו מהקשרם. בהודעה לתקשורת מטעם הרב הוא הסביר: "חס ושלום לירות על חיילי צה"ל המשרתים בקודש את עם ישראל וארץ ישראל. הדברים שאמרתי היו לאחר שהשתתפותי בהפגנה למען חייל צה"ל שביתו נהרס. הדברים שנאמרו מתוך סערת רגשות, הביעו את החרדה ואת ההתרעה ממלחמת אחים שעלולה להתפתח, לנוכח התנהגותם הנפשעת של נתניהו וברק, שבגלל חשבונות אישיים של רייטינג ופופולריות בעיני השמאל, ומפני הכניעה ללחצי אובמה, הורו לשוטרים רעולי פנים, לירות כדורי גומי על יהודים, שכל חטאם הוא אהבת ארץ ישראל".

למרות ההבהרה של הרב, כתב אופנהיימר ליועץ המשפטי: "כידוע לך, לרב וולפא חסידים ונאמנים אשר עלולים להבין את הדברים כלשונם ולפעול באלימות נגד כוחות הביטחון בעתיד הקרוב". הוא הוסיף כי "בימים אלו של הקצנה והסלמה, אשר מאופיינים בפגיעה יומיומית בפלסטינים תחת הכותרת 'תג מחיר', אני סבור כי על מערכת אכיפת החוק להציב גבולות ברורים ולא לאפשר את המשך ההידרדרות והרחבת גלי האלימות של המתנחלים בשטחים".

"גם את המיקרופונים צריך לקחת לפעמים מהרבנים"

גם בתנועה הרפורמית קראו לרשויות החוק לפעול נגד וולפא. "בניגוד לרצח רבין, בו שמות הרבנים המסיתים נותרו עלומים, הפעם שמו של הרב וולפא וחבריו המסיתים ידוע ומוכר", אמר הבוקר מנכ"ל התנועה, הרב גלעד קריב. "הכתובת על הקיר ברורה, ומן הראוי שרשויות אכיפת החוק ינהגו ברב וולפא באופן דומה לדרך שבה היו נוהגים באיש דת מוסלמי שהיה קורא לפגיעה בחיילי צה"ל".

באגודה לזכויות האזרח אמרו כי יש לחקור ביסודיות את הטענות בדבר שימוש בכוח מופרז מצד שוטרים בעת פינוי חוות גלעד, אולם הבהירו כי לכאורה, דבריו של הרב וולפא הם הסתה לאלימות נגד כוחות הביטחון, שלא ניתן להשלים עמה. "חופש הביטוי אינו מתיר למנהיג רוחני להסית לאלימות", אמרו באגודה.

גם אנשי דת מיהרו להסתייג מדבריו של וולפא. הרב שלמה אבינר, רב בבית אל ומבכירי הרבנים בציונות הדתית הגיב הבוקר בשיחה לוואלה! חדשות ואמר כי "כוחות הביטחון הם כוחות הביטחון שלנו והם הערובה הביטחונית לקיום מדינת ישראל, לקיום עם ישראל, לקיום ארץ ישראל, ולקיום קידוש השם". עוד הוסיף אבינר כי "אם כוחות הביטחון מתנהגים בצורה חריגה ולא הולמת צריך לטפל בזה כראוי כפי שמטפלים בעניינים כאלה במדינה מסודרת, אבל צריך להיזהר מאוד מהכללות. רבינו הרב צבי יהודה קוק הייתה לו הערכה גדולה כלפי המשטרה ואין צורך לומר כלפי הצבא. צריך לטפל בזה נקודתית, ובאופן כוללני להרבות באומה אהבה אחווה ושלום ורעות".

ד"ר אביעד הכהן דקאן מכללת שערי משפט ואיש הציונות הדתית אמר כי "הרב אלישיב אמר לפני כמה חודשים שלא צריך לתת עט לכל רב. הרב וולפא מוכיח שגם את המיקרופונים צריך לקחת לפעמים מהרבנים. חבל שבשל אמירות כאלה יוצא שם רע לתורת ישראל ושם שמיים מתחלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully