וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד: "יכולים לירות מעבר לב"ש ואשדוד"

רה"מ נתניהו הבהיר כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אך הוסיף כי "לא נהסס להפעיל כוח". במקביל הזהיר בכיר בג'יהאד האיסלמי כי ביכולתו של הארגון לשגר רקטות לטווח רחוק

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס ודובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להסלמה במצב הביטחוני בדרום. לדבריו, "השנתיים האחרונות היו השקטות ביותר מבחינת ביטחון בעשור האחרון. הנהגנו מדיניות של תגובות מדודות ועקביות על כל מתקפה נגד ישראל. בשבועיים האחרונים יש גורמים שמנסים להפר את השקט הזה. אין לנו אינטרס להסלים את המצב, אך לא נהסס להפעיל את כוחו של צה"ל כדי למנוע את המתקפה על אזרחינו".

במקביל, גורם בכיר בארגון הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה טען הבוקר, כי הארגון מסוגל לירות רקטות לטווח רחוק, מעבר לערים אשדוד ובאר שבע. "אם הישות הציונית תמשיך בהסלמה מול רצועת עזה, אנו נעשה שימוש ברקטות ארוכות טווח, המסוגלות להגיע למרחקים ארוכים יותר מבאר שבע ואשדוד", אמר בראיון לעיתון המצרי "אל-חיא".

הוא הוסיף כי הטילים ששיגרו פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד, "פלוגות ירושלים", הם תגובה "לפעילות האכזרית של הכיבוש הציוני וצבאו בעזה, שגרמה למותם של שמונה בני אדם, ביניהם ארבעה ילדים. על האויב הציוני לחוש בפגיעה דומה לזו שהוא מסב לנו".

עם זאת, הדגיש הבכיר כי התנועה אינה חפצה בהסלמה. "אם ישראל תחדל מפעילותה הצבאית, אנחנו נקבל על עצמנו את הרגיעה. עם זאת, לא ייתכן שיצפו מאתנו לשקוט בזמן שהצבא הציוני הורג את ילדינו בדם קר", הוסיף.

חיל האוויר תקף הבוקר חוליית מחבלים באזור ג'בליה שבצפון רצועת עזה. מקורות פלסטינים דיווחו כי שני פלסטינים נהרגו כתוצאה מהתקיפה ושלושה נוספים נפצעו. החולייה התכוונה לשגר רקטות לעבר ישראל. בצה"ל אישרו כי אכן בוצעה תקיפה, והוסיפו כי זוהתה פגיעה במטרה.

התקיפה הבוקר התבצעה לאחר שאמש זימנו אנשי חמאס נציגים מכל הפלגים החמושים הפועלים ברצועה, לפגישה דחופה על מנת לדון בהסלמה באזור הדרום ובצורך לדבוק בהפסקת האש. בפגישה, שנערכה אחר הצהריים במלון אל-קודס בעזה, דרש חמאס מהפלגים לציית להפסקת האש עם ישראל ולחדול מירי הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully