וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: נעצר מצרי-אמריקאי בחשד לריגול

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי מצרי-אמריקאי המתגורר במדינה, נעצר ע"י השלטונות, והודה כי הוצע לו כסף מגורם זר אם יעביר חומרים מהמהומות במדינה. הוא טוען גם שביקר בישראל

הסורים טוענים: מצאנו מצרי בעל אזרחות אמריקאית, שהודה כי קיבל כסף בעבור שליחת תמונות וסרטונים מהנעשה בסוריה. הטלוויזיה הסורית דיווחה אמש (שבת) אודות האזרח המצרי, מוחמד רדואן, שטוען כי ביקר בישראל בחשאי, וקיבל הצעות לתשלום עבור העברת תמונות וסרטונים מהמהומות המתחוללות בסוריה בשבועות האחרונים.

לדבריו, אדם ממוצא קולומביאני פנה אליו במייל, תחילה התעניין באפשרות שיעלה לאינטרנט תמונות וסרטונים מהנעשה בסוריה, ובהמשך ביקש להיפגש עמו, במטרה שיוכל להעביר לו את התמונות והסרטונים. רדואן טען כי נאמר לו שנבחר למשימה, בשל העובדה שהוא עובד בסוריה, ובשל העובדה כי הוא נושא מכשיר סלולארי ועליו מצלמה. עוד אמר רדואן כי נמסר לו שיוכל להרוויח מהעניין: לדבריו, האדם הקולומביאני אמר כי יוכל להרוויח 100 לירות מצריות על כל תמונה (כ-60 שקלים), בעוד שהמחיר לסרטון לא נקבע – אך הוא העריך כי יהיה גבוה מתמונה.

באשר לביקורו בישראל, רדואן אמר כי הגיע לישראל דרך ירדן, במטרה לפגוש בחבר בגדה המערבית, ביקר בירושלים, ואז חזר לסוריה. רדואן הוסיף כי "כאשר הייתי במעבר הגבול לישראל, הם שאלו אותי מהיכן אני מגיע, והיכן הייתי קודם לכן. עניתי כי אני מסוריה, ואז הם החלו לחקור אותי במשך שעות. בסיום, כשהכניסו אותי באמצעות הדרכון האמריקאי, שאלו אותי אם אהיה מעוניין בחתימה על הדרכון או לא. אמרתי כי אני מעדיף שלא, שכן עליי לחזור לסוריה". יצוין כי בדיווח לא נמסר אם יש קשר בין הביקור בישראל לניסיון הפצת התמונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully