וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות הקואליציה: המורדים בלוב השתלטו גם על ברגה

אחרי שכבשו מחדש את העיר אג'דבייה, המורדים בלוב הצליחו להשתלט גם על עיר הנפט ברגה. כוחותיו של מועמר קדאפי הפסיקו את ההפצצות על העיר מיסרתה כאשר מטוסי המערב הופיעו

מגובים בתקיפות מצד צבאות הקואליציה, כוחות המורדים בלוב הודיעו הערב (שבת) כי הצליחו להשתלט גם על עיר הנפט ברגה, הנמצאת 80 ק"מ מערבית לעיר אג'דבייה, עליה השתלטו מוקם יותר. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, המורדים מתקדמים כעת לעבר אזור אל-בישר השוכן מערבית לברגה, בו שוהים כוחותיו של השליט מועמר קדאפי.

כוחותיו של קדאפי הפסיקו הערב את ההפצצות על העיר מיסרתה, לאחר שמטוסים של כוחות הקואליציה הגיעו לעיר - כך אמר חייל בצבא המורדים לסוכנות רויטרס. "ההפצצות הפסיקו וכרגע המטוסים של הקואליציה טסים בשמי מיסרתה. ההפצצה הפסיקה כאשר המטוסים הגיעו".

מורדים חוגגים על תותח של כוחות קדאפי שהושמד ליד אג'דבייה, 20 במרץ 2011. רויטרס
מורדים חוגגים את נצחונם על טנק של צבא קדאפי בעיר אג'דבייה/רויטרס

מוקדם יותר דווח, כי המורדים השתלטו מחדש על העיר האסטרטגית אג'דבייה שבמזרח המדינה, שכבר נכבשה על ידם בתחילת מלחמת האזרחים, אך לפני כשבועיים נכבשה שוב על ידי כוחותיו של קדאפי. "אין כל ספק לגבי כך, ניתן לשמוע את קולות החגיגה מאחורי. אג'דבייה בידי האופוזיציה", דיווח כתב רשת אל-ג'זירה בעיר הנפט. ב-BBC דווח כי המורדים צעקו "תודה לך, אובמה" ו"תודה לך, קמרון", כשהגיעו לאג'דבייה.

לדברי חאלד חאים, סגן שר החוץ של לוב, מתקפת הקואליציה הייתה הסיבה העיקרית לנסיגה. "כוחות המערב היו מאוד מעורבים במתקפה, ולפיכך כוחות הצבא החליטו לסגת הבוקר", אמר, והאשים את המערב בסיוע ישיר למורדים. מוקדם יותר נמסר כי מניין ההרוגים בעיר מהתקפות כוחותיו של קדאפי עומד על 115 בשבוע האחרון בלבד

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר היום כי "בזכות פעולה מהירה, מנענו אסון הומניטרי והצלנו את חייהם של אלפים". אובמה הדגיש כי התפקיד של ארה"ב במבצע "שחר האודיסאה" מוגבל ומהווה רק חלק "ממאמץ רחב ובינלאומי". בנוסף, אובמה חזר והצהיר כי לא יישלחו חיילים אמריקנים ללוב. "המשימה שלנו בלוב ממוקדת וברורה". עוד אמר כי ארצו לא יכולה ולא מעוניינת להתערב בכל משבר בעולם, אולם "כאשר ישנה התאכזרות כלפי אנשים תמימים ומישהו כמו קדאפי מאיים בטבח שיכול לערער את האזור כולו, זהו האינטרס הלאומי האמריקני להתערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully