וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשלמות ההכנות לקראת פרישת מערכת "כיפת ברזל"

יהושע בריינר ורמי שני

27.3.2011 / 0:02

בצה"ל לא מסתכנים ובבסיס חיל האוויר בדרום מתכוננים להנעת מערכת ההגנה מטילים לקראת "ניסוי מבצעי". באר שבע, אשדוד אשקלון וקרית גת הודיעו: מחר יתקיימו לימודים כסדרם

לאחר סוף שבוע רגוע, יחסית, מירי של רקטות לעבר שטחי ישראל, במערכת הביטחון ובצה"ל השלימו אמש (שבת) את היערכותם לקראת פרישת מערכת ההגנה "כיפת ברזל" בדרום הארץ, ובמקביל בבאר שבע ובקריית גת הודיעו כי הלימודים הבוקר יתקיימו כסדרם.

בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ, שם נמצאת פיזית הסוללות של "כיפת ברזל", מתכוננים אנשי מערך ההגנה האווירית (נ"מ לשעבר) להנעת המערכת לאזור הרצועה. ההחלטה להציב את "כיפת ברזל" התקבלה באופן סופי ביום שישי האחרון, כאשר המערכת הניידת צפויה לנוע בין אתרים שונים בדרום, בהתאם להערכות מצב. בצה"ל צפויים להציב את שתי הסוללות הקיימות ברשותם, כאשר הצבתן כעת מוגדרת בחיל האוויר כשלב של "ניסוי מבצעי". המערכת אמורה לספק הגנה מפני ירי טילים בעלי טווח בינוני, כלומר בין 4.5 ק"מ ל-70 ק"מ, ולספק הגנה לערים הגדולות כדוגמת אשקלון, אשדוד ויבנה והערים שנמצאים מזרחית לרצועה,כמו באר שבע.

למרות הצבת המערכת, בצה"ל מדגישים כי היא עדיין לא הוכרזה כמבצעית ועל כן לא תיתן הגנה הרמטית מפני ירי של טילים. כמו כן, וכפי שכבר דווח בעבר, המערכת לא מעניקה הגנה מפני ירי של מרבית פצצות המרגמה הנמצאות ברשות הפלסטינים, ברצועת עזה וכן לא כנגד רקטות קסאם שנורות ליישובי עוטף עזה. גורמים בחיל האוויר מנסים להנמיך ציפיות לקראת הצבת המערכת, אולם ברור שנפילת רקטת גראד שתעבור את הכיפה תגרור ביקורת קשה כנגדה. מעבר לכך, המערכת איננה צפויה ליירט כל טיל גראד, אלא רק לאחר שמערכת המכ"ם תזהה כי הוא צפוי לפגוע בשטח מייושב או במתקנים אסטרטגיים הפרוסים בדרום.

צה"ל נמנע מלבצע תקיפות מכוונות ברצועה

על אף הפגיעה אתמול בבית במועצה האזורית אשכול שגרמה לנזק רב אך לא לנפגעים, בצה"ל מסופקים מהרגיעה היחסית ביממה האחרונה שבה, למרות המשך 'טפטוף' של ירי קסאמים ובניגוד לאירועי השבוע האחרון, לא נורו רקטות גראד אל עבר ערים בדרום ומציינים כי קיימת רגיעה. גם בחמאס, אומרים גורמי ביטחון, מנסים למנוע הדרדרות נוספת במצב הביטחוני, כשבמקביל צה"ל נמנע מלבצע תקיפות מכוונות ברצועה.

במקביל להצבת כיפת ברזל, ביישובי הדרום צפויים לשוב הבוקר ללימודים במוסדות החינוך, בתקווה כי שגרת השקט אליה התרגלו בשנתיים האחרונות תשוב. באר שבע, אשדוד, אשקלון, קריית גת וגם יבנה הודיעו כי היום יתקיימו הלימודים כסדרם, בתום הערכות מצב שהתקיימו עם גורמים ביטחוניים. השבתת הלימודים בערי הדרום החלה ביום שלישי, במהלכו שוגרו אל עבר ישראל רקטות רבות מכיוון הרצועה.

* עדכון ראשון - 20:05.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully