וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אישר: סוללת "כיפת ברזל" תוצב בדרום

רמי שני ויהושע בריינר

25.3.2011 / 16:20

שר הביטחון הודיע כי אישר הצבה של סוללה ראשונה בדרום בתחילת השבוע הבא, "למטרת ניסוי מבצעי". עם זאת, הוא הבהיר כי המערכת לא מספקת "כיסוי של 100%"

רויטרס

(צילום:רויטרס, שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

שר הביטחון, אהוד ברק, ערך היום (שישי) סיור באוגדת עזה, בעקבות ההסלמה באזור בימים האחרונים. ברק התייחס בביקורו לפרישת מערכת 'כיפת ברזל' ביישובי עוטף עזה בשבוע הבא. "אישרתי לצה"ל לפרוש את הסוללה המבצעית הראשונה של 'כיפת ברזל', למטרת ניסוי מבצעי. הסוללה תיפרש באזור הדרום, ומפעם לפעם היא תשנה את מיקום הפרישה שלה על פי הצרכים המבצעיים", אמר ברק. "זאת מערכת שיכולה להחזיר ירי אם יורים לכיוונה ואכן מדובר בהישג יוצא דופן של תעשיות הביטחון של ישראל, שהוא חסר תקדים בהשוואה לכל מקום אחר".

ברק התייחס גם לאמינותה של המערכת ואמר כי "צריך לזכור שאף פעם לא מדובר בכיסוי של 100%". הוא הוסיף כי "מדובר בסוללה ראשונה, כל סוללה אחרת שתגיע, תצטרף למערכת הזו אבל ההצטיידות המלאה תיקח מספר שנים ותהיה כרוכה בתקציבים ניכרים".

באשר למכות שספג החמאס בעשרת הימים האחרונים, מאז החלה ההסלמה בדרום אמר ברק כי "נעשית עבודה טובה מאוד ויצירתית של כוחות צה"ל בגבול עם רצועת עזה יחד עם השב"כ וגורמי מודיעין. החמאס וארגוני הטרור חטפו סדרת מכות קשות, איבדו 11 לוחמים ובשורותיהם עשרות רבות של פצועים".

באשר להרג של חפים מפשע כתוצאה מתקיפות צה"ל אמר שר הביטחון כי "איש מאיתנו לא התכוון שתיהרג משפחה של ארבעה בני אדם". הוא הוסיף כי "אנחנו לא מתכוונים לאפשר את הטרור אל כיוון ערים. במידה והירי יימשך אנחנו נגיב כפי שיידרש. יחד עם זאת, אנחנו ממשיכים לפעול לאורך הקו ונמשיך לפעול כנגד כל איום של טרור מעזה. בעינינו, החמאס אחראי לכלל הטרור מעזה".

שר הביטחון אהוד ברק בסיור באוגדת עזה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון והרמטכ"ל בעת ביקורם היום באוגדת עזה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הרמטכ"ל הורה על פרישת הסוללה

בעקבות אישור הדרג המדיני, הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לפרוש סוללה של מערכת "כיפת ברזל" כבר בימים הקרובים. מצה"ל נמסר, כי המערכת תהווה חלק מהמענה לאיום ירי תלול המסלול, שמרכיביו הנוספים – התקפה, התראה ומיגון, חשובים לא פחות. "ההחלטה על פרישת הסוללה התקבלה לאור האירועים האחרונים בדרום, בהתאם להערכות המצב", נמסר מדובר צה"ל. "הפרישה לא תהיה קבועה והמערכות ינוידו בין הגזרות על פי הערכת מצב שוטפת".

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, התייחס גם הוא להסלמה בדרום ואמר כי "יש לנו את היכולות לעשות כמעט כל מה שאנחנו רוצים אבל אנחנו פועלים לפי ההגדרות והמגבלות ועל פי מה שאנחנו מוכוונים". הוא הוסיף כי "תמיד אפשר להשתולל אבל המטרה שלנו, בסופו של דבר, היא שיהיה שקט לכל היישובים פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully