וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה גם בבריטניה: הפגנת ענק נגד קיצוץ ברווחה

בהפגנה הגדולה ביותר שנערכה מאז שנת 2003, מחו כרבע מיליון בריטים נגד הקיצוצים ברווחה ובפנסיה. בהפגנה נרשמו מספר עימותים עם שוטרים, חלונות נופצו והושלכו רימוני עשן

מאות אלפי בני אדם השתתפו היום (שבת) בצעדת מחאה סוערת במיוחד בלונדון בירת בריטניה, המתקיימת על רקע הקיצוצים הגדולים ברווחה ובתשלומי הקצבאות והפנסיה, עליהם הכריזה הממשלה לפני כמה חודשים. לפי הערכות המארגנים בצעדה השתתפו כ-250,000 בני אדם, מה שהופך אותה להפגנה הגדולה ביותר בממלכה מאז ההפגנה נגד המלחמה בעירק שנערכה בשנת 2003.

המפגינים צעדו סמוך לבניין הפרלמנט, ברחוב דאונינג - מקום משכנו של ראש הממשלה דיוויד קמרון, וסיימו בעצרת גדולה בהייד-פארק. על פי דיווחי עדי ראייה במקום, מספר מפגינים התעמתו עם השוטרים, השליכו רימוני עשן וניפצו חלונות ראווה סניפי בנק וחנויות באזור. כ-4,500 שוטרים איבטחו את ההפגנה, ואחדים סיפרו כי המפגינים השליכו לעברם כדורי צבע וכן נורות המכילות אמוניה.

הממשלה החליטה על הקיצוצים הנרחבים על מנת להפחית את הגירעון במדינה, אך האופוזיציה טוענת כי "הם הלכו רחוק מדי", והרפורמה הכלכלית רק תביא סבל לאזרחי המדינה, ששיעור האבטלה ב בימים אלו עומד על שיא שלא נרשם מאז שנת 1994.

"המטרה שלנו היא להאבק ולשמור על השירותים הקיימים והחיונים במדינה שלנו, משום שהם מייצגים את מה שאנחנו אוהבים בה", אמר באירוע מנהיג מפלגת הלייבור ויו"ר תנועת האופוזיציה, אד מיליבנד, שהשווה את חשיבות ההפגנה למאבקן של תנועת הסופרז'יסטיות בבריטניה והמחאה נגד אפליית השחורים בארצות הברית .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully