וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הכריע: האם מהפיליפינים ובנה ישוחררו

26.3.2011 / 0:02

מהגרת העבודה מהפיליפינים ובנה שנעצרו אתמול והיו מיועדים לגירוש ישוחררו הערב - כך הכריע בית המשפט. מוקד הסיוע לעובדים זרים: "ניתן היה לפתור את הסוגייה גם ללא סורג ובריח"

בית המשפט לעניינים מנהליים בפתח תקווה הוציא אמש (שישי) צו ביניים, המורה לשחרר ממעצר פעוט בן שנה וחצי ואמו, מהגרת עבודה מהפיליפינים, שעוכבו אתמול על ידי רשות ההגירה ועמדו בפני גירוש חזרה למולדתם. הצו הוצא בעקבות עתירה של מוקד הסיוע לעובדים זרים. בין היתר נטען כי יש לשחרר את השניים בשל גילו הצעיר של הילד, ובשל העובדה שאביו - מבקש מקלט מטורקיה - שוהה בארץ כחוק. ביום שלישי ייערך דיון נוסף בעניינם של השניים, אז יוכרע אם הם יוכלו להישאר בארץ.

במוקד הסיוע בירכו על ההחלטה, אך עורכת הדין אסנת כהן-ליפשיץ, שייצגה את השניים, אמרה כי "משרד הפנים עיכב במשך שעות את הגשת העתירה, וניסה לשנות את החלטת בית המשפט. זאת, למרות שהפעוט העצור אינו חש בטוב". לדברי אנשי המוקד, ניתן היה לפתור את הסוגיה "גם מבלי שהאם ובנה יהיו מאחורי סורג ובריח".

שלשום נעצרו העובדת הזרה ובנה בתל אביב, ועמם נעצרו גם עובדת זרה נוספת וילדה?. הארבעה הועברו למתקן המיועדים לגירוש בנמל התעופה בן גוריון. כצעד מחאתי, הבוקר הגיעו לטרמינל 3 של נמל התעופה עשרות פעילי זכויות אדם, וחילקו לנוחתים מחו"ל מנשרים, שעליהם התנוססה תמונתו של אחד הפעוטות העצור במתקן המשמורת.

בעלונים נכתב: "ברוכים הבאים לישראל. האם הייתם מוכנים שהילד שלכם יישב בכלא? דעו כי מעבר לקירות יש ילד עצור". ד"ר רמי גודוביץ', פעיל בארגון "ילדים ישראלים", אמר הבוקר כי "משרד הפנים מנסה להכשיר את הקרקע לגירושי ילדים, באמצעות בחירה במקרים שהם לכאורה מקרים קלים. אנו קוראים לממשלת ישראל להתקין מדיניות הגירה צודקת ומבוססת. המקרה הנוכחי הוא תוצאה של אותה חוסר מדיניות והכשלים הבירוקרטיים שנלווים אליה".

עדכון ראשון: 22:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully