וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת פנים לנוחתים בנתב"ג: "יש כאן ילד עצור"

25.3.2011 / 12:44

רגע לפני שמבוצע גירושן של שתי עובדות מהפיליפינים ושני ילדיהן, חילקו פעילי זכויות אדם בנתב"ג מנשרים הקוראים לשחרור אחד הילדים. לטענתם, אביו של אחד הילדים עובד בארץ באופן חוקי

פעילי זכויות האדם מחריפים את המאבק למען שחרורם של שני הילדים הכלואים כהגדרתם במתקן המשמורת בנמל התעופה בן גוריון. במסגרת המשך הניסיון של משרד הפנים ליישם את החלטת הממשלה המתייחסת לגירוש משפחות הזרים שהינם בלתי חוקיים, נעצרו אמש שתי עובדות זרות מהפיליפינים בתל אביב יחד עם שני ילדיהן. בהמשך הועברו הנשים ושני ילדיהן, בני שמונה חודשים ושנה וחצי למתקן המיועדים לגירוש בנתב"ג.

עשרות פעילים התכנסו הבוקר (שישי) בטרמינל 3 בנמל התעופה וחילקו מנשרים לנוחתים מחו"ל. על המנשרים התנוססה תמונתו של התינוק בן השנה וחצי השוהה במתקן המשמורת. במנשר נכתב: "ברוכים הבאים לישראל, האם אתם הייתם מוכנים שהילד שלכם יישב בכלא? מעבר לקירות יש ילד עצור". ד"ר רמי גודוביץ', פעיל בארגון "ילדים ישראלים" אמר כי "משרד הפנים מנסה להכשיר את הקרקע לגירושי ילדים דרך בחירה במקרים שהם לכאורה מקרים קלים. אנו קוראים לממשלת ישראל להתקין מדיניות הגירה צודקת ומבוססת. המקרה הנוכחי הוא תוצאה של של אותה חוסר מדיניות והכשלים הבירוקרטיים שנלווים אליה".

ארגוני זכויות אדם מוחים כנגד גירוש עובדים זרים בנתב"ג, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
ארגוני זכויות אדם מוחים כנגד גירוש עובדים זרים בנתב"ג, מרץ 2011/נמרוד סונדרס

"לא הצלחתי לדבר עם אהובתי"

עו"ד אסנת כהן-ליפשיץ ממוקד הסיוע לעובדים זרים, טוענת כי נמנעה ממנה הגישה הבוקר אל הילד בן השנה וחצי. מטרתה הייתה להגיש בקשה דחופה לשחרור הילד ממעצר, מכיוון שלטענתה אביו של התינוק התגלה כעובדי חוקי בישראל המחזיק אשרת שהייה.

רשות ההגירה אישרה לעורכת הדין אישור חריג על מנת לפגוש את הילד ואמו בשעה 15:00, אך לטענתה הדבר מהווה עיכוב מכוון, במטרה להשאיר את התינוק במעצר במהלך סוף השבוע. לדברי כהן-ליפשיץ, "מנעו את כניסתי למתקן בטענה שבסוף השבוע לא ניתן לתאם פגישות עם עורכי דין. הרשות יכולה לשחרר את התינוק ולהחזירו לחיק האב תוך שעות. כל עיכוב כזה נועד להכשיל את שחרור התינוק במכוון ולהערכתי רוב הסיכויים שהוא יישאר במעצר בסוף השבוע".

אביו של התינוק, א', הוא טורקי שהגיע לישראל לפני שמונה שנים ומועסק כפועל בניין בתל אביב. האב שהגיע היום למוקד הסיוע לעובדים זרים בעיר, אמר כי "אני אחכה כאן עד שישחררו את הבן ואת אשתי. אתמול בבוקר ראיתי אותם ומאז המעצר לא הצלחתי לדבר עם אהובתי". עו"ד כהן-ליפשיץ הוסיפה כי "משרד הפנים עושה את כל שביכולתו על מנת למנוע את שחרור התינוק בן השנה וחצי".

מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר בתגובה כי "על פי המסמכים הרשמיים שנמצאו בידי האם, ועל פי המידע שנבדק על ידינו, לילד בן השנה וחצי לא רשום אב בישראל. אי לכך, לא ברור מהיכן הומצאו מסמכים אחרים שאינם תואמים את מה שיש בידי האם. בנוגע לטענותיה של עו"ד כהן-ליפשיץ, הביקור המיוחד במתקן המשמורת אושר לה לפנים משורת הדין ואנו משוכנעים שהיא מעריכה את המחווה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully