וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשה המחאה: אלפים הפגינו נגד אסד בסוריה

אלפי בני אדם התאספו בעיר דרעא שבסוריה, על מנת להפגין נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, וצעקו: "חירות, מהפיכה"

נמשכת המחאה נגד השלטון בסוריה: אלפי בני אדם התאספו אמש (חמישי) בעיר דרעא, על מנת להפגין נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. המפגינים צעקו: "חירות" ו-"מהפיכה". עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הקהל התאסף סביב מסגד עומארי בעיר. מוקדם יותר השבוע התבצרו במסגד מאות מפגינים שתבעו לפטר בכירים בהנהגת המחוז, ובשעות הלילה פרצו כוחות הביטחון פנימה ופתחו לעברם באש, ממנה נהרגו מספר מפגינים.

ההפגנה התקיימה למרות שאמש הורה אסד על הקמת ועדה שתבחן את רמת החיים במדינה ותחקור את תקנות החירום, אשר משלו במדינה במשך 48 השנים האחרונות. בכירים בסוריה ומחוצה לה הביעו את התנגדותם להקמת הוועדה. לטענתם, אסד נכשל בנקיטת צעדים מידיים כשלא נענה לדרישות החוזרות ונשנות לשחרור אלפי אסירים פוליטיים, אפשר חופש ביטוי והתכנסות ונתן יד חופשית לכוחות הביטחון.

מוקדם יותר אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי לפחות 100 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון במהלך המהומות בעיר דרעא שבדרום המדינה. כך לפי טענתו של איש אופוזיציה סורי. עדי ראייה בעיר דיווחו כי כוחות הביטחון הסורים ירו גם אתמול אש חיה לעבר מפגינים שהשתתפו בהלוויותיהם של ההרוגים. כמו כן דיווחו העדים כי כוחות הביטחון ירו לעבר מפגינים שהגיעו לעיר מהעיירות הסמוכות כדי להביע סולידריות עם תושבי העיר, המפגינים זה שבוע ברציפות נגד משטרו של הנשיא אסד.

(עדכון ראשון: 22:47, 24.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully