וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המהומות: אסד יבצע שורת רפורמות

בשאר אסד ממשיך בצעדים להרגעת הרוחות בדרעא. הוא החליט על הקמת ועדה שתבחן את רמת החיים ותקנון החירום במדינה. בכירים בסוריה ובעולם טוענים שאסד נכשל כשאפשר יד חופשית לכוחותיו

נשיא סוריה, בשאר אסד, הורה הערב (חמישי) על הקמת ועדה שתבחן את רמת החיים במדינה ותחקור את תקנות החירום, אשר משלו במדינה במשך 48 השנים האחרונות. כך מסרה יועצת הנשיא, בות'יינה שעבאן. לדבריה, "אסד לא הורה לכוחות הביטחון לטבוח במפגינים בדרעא".

בתוך כך, בכירים בסוריה ומחוצה לה הביעו את התנגדותם להקמת הוועדה. לטענתם, אסד נכשל בנקיטת צעדים מידיים כשלא נענה לדרישות החוזרות ונשנות לשחרור אלפי אסירים פוליטיים, אפשר חופש ביטוי והתכנסות ונתן יד חופשית לכוחות הביטחון.

אסד מנסה בימים האחרונים להרגיע את הרוחות בדרעא. אחד הצעדים בהם נקט היה פיטורי מושל המחוז, בניסיון להיענות לדרישותיהם של המפגינים ולפייסם - אולם נראה שהמהומות לא ישככו בקרוב. בין היתר, טענו בארגוני זכויות האדם כי מחר מתוכננות הפגנות נגד המשטר ברחבי המדינה.

הפגנות בעיר דרעא, סוריה, 22 במרץ 2011. רויטרס
הפגנות בעיר דרעא/רויטרס

לפחות 100 הרוגים במהומות בדרעא

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי לפחות 100 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון במהלך המהומות בעיר דרעא שבדרום המדינה. כך לפי טענתו של איש אופוזיציה סורי. "יש בוודאות יותר מ-100 הרוגים", אמר איש האופוזיציה, איימן אסווד. "דרעא זקוקה לשבוע רק כדי לקבור את המתים. מה שקרה פה מזכיר את זאוויה ומיסרתה (ערים בלוב שבהם טבחו כוחותיו של קדאפי במפגינים)".

עדי ראייה בעיר דיווחו כי כוחות הביטחון הסורים ירו גם אתמול אש חיה לעבר מפגינים שהשתתפו בהלוויותיהם של ההרוגים. כמו כן דיווחו העדים כי כוחות הביטחון ירו לעבר מפגינים שהגיעו לעיר מהעיירות הסמוכות כדי להביע סולידריות עם תושבי העיר, המפגינים זה שבוע ברציפות נגד משטרו של הנשיא בשאר אל-אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully