וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי מסר: "אולמרט לא ידע שהכסף מוחזק בכספת"

24.3.2011 / 17:30

עו"ד אורי מסר העיד בפעם השנייה בפרשת "מעטפות הכסף". הוא הודה כי החזיק עבור אולמרט 300 אלף דולר בכספת שבמשרדו, אך הסביר כי הוא "לא זוכר שאמרתי לו שהכסף מוחזק בכספת א' או ב'"

"אולמרט היה לקוח שלי 12 שנה והוא אף פעם לא ידע כמה כסף נמצא בפיקדונות", כך העיד היום (חמישי) אורי מסר, מי שהיה עורך דינו ומקורבו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. ביום שלישי העיד מסר, שנחשב לעד מרכזי בפרשת "מעטפות הכסף", כי החזיק בנאמנות 300 אלף דולר עבור אולמרט, בכספת במשרדו.

כשנשאל מסר על ידי התובע, עו"ד אורי קורב, האם אולמרט ידע שהכספים שהוא החזיק עבורו נשמרו בכספת במשרדו של מסר, הוא השיב כי "הוא ידע בגדול שאני מחזיק כסף. אני לא זוכר שיחה שאני אומר לו שאני מחזיק בכספת א' או ב'". אז הציג קורב קטעים מחקירותיו של מסר במשטרה, שבהן אמר מסר כי אולמרט ידע על הכספת במשרדו, ומסר השיב כי "אני לא זוכר שדיברתי עם אולמרט על הכספת. למיטב זכרוני לא. אז אמרתי זאת כי הוא (החוקר) לחץ ולחץ ואז אמרתי כן".

בשלב מסוים התערבה נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, ואמרה כי לא נראה לה הגיוני שאולמרט לא ידע היכן הכסף מוחזק. "אדוני הסביר שהיה ביניכם אמון ולכן לא שאל על הסכום. אבל זה נראה מוזר שלא דיברתם על כך שהכסף בכספת".

"שתקתי כי ידעתי שדבריי יסולפו"

מסר נשאל גם על כך ששתק בחלק מחקירותיו במשטרה, כשנשאל על העברות כספים. "התחלתי לשתוק כי ידעתי שכל מה שאני אדבר יעוות ויסולף ולכן שתקתי", השיב. במהלך העדות עלתה גם העובדה שבעוד שאולמרט החזיק אצל מסר 300 אלף דולר, השניים היו חייבים לאיש העסקים משה טלנסקי 1.7 מיליון שקל, שחולטו על ידי הבנק.

במהלך החקירה הנגדית, נשאל מסר על ידי פרקליטו של אולמרט, עו"ד נבות תל צור, מדוע אמר לחוקרים של פרשת הולילנד כי אין לו אמון בהם. "הרגשתי בחקירות כאילו דיברתי אל הקיר גם כשנתתי הסברים משכנעים. הרגשתי שמחפשים את אהוד אולמרט", אמר. מסר גם אמר לחוקרי המשטרה כי הם העלילו על אולמרט ועליו. "התכוונתי לשלל הפרשות: כרמיה שאין בה כלום וכן מרכז ההשקעות שאין בה כלום, ולטעמי טלנסקי, שחיפשו את אולמרט", אמר בבית המשפט. עו"ד תל צור גם הציג מסמך שבו כביכול מאיר רבין כותב להלל צ'רני שהוא פדה צ'קים שקיבל ממנו בסך 220 אלף שקל והעבירם למסר. מדובר במסמך שהוביל למעצרו של מסר, אולם לטענתו של מסר מדובר במסמך מזויף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully