וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי מסר העיד: הכסף עבור אולמרט הוחזק בנאמנות

22.3.2011 / 12:15

מקורבו של רה"מ לשעבר סיפר מעל דוכן העדים כי שולה זקן ביקשה ממנו להחזיק בכספת משרדו כ-300 אלף דולר עבור רה"מ לשעבר אהוד אולמרט. לדבריו, לא ידע למה הכסף מיועד

עורך הדין אורי מסר החל הבוקר (שלישי) במתן עדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעניין פרשת מעטפות הכסף ומרכז ההשקעות. "אהוד ידע שאני שומר על כספים עבורו כנאמן אבל ההתנהלות היומיומית הייתה מול שולה", סיפר מסר בעדותו.

מסר סיפר בעדותו כי במשך השנים טיפל בעניינים משפטיים של אולמרט ורעייתו עליזה, והתבקש על ידי זקן להחזיק במשרדו סכום כסף במזומן עבור אולמרט. לדבריו, היא הייתה מתקשרת אליו מספר פעמים בשנה ומעבירה אליו כסף שהגיע עד לסכום של 300 אלף דולר. מסר אמר בעדותו כי לא מדובר בקופה סודית כפי שטוענת הפרקליטות אלא, כי החזיק את הכספים עבור אולמרט בנאמנות.

הוא סיפר עוד, כי לאחר ששוחח עם איש העסקים מוריס טלנסקי שסיפר לו כי העביר לאולמרט עשרות אלפי דולרים, הוא הבין שמקור הכסף בחלקו מטלנסקי: "לא ידעתי על כך בזמן אמת, אך לאחר שדיברתי עם טלנסקי, שסיפר לי שהעביר כספים לאולמרט, עשיתי אחד ועוד אחד". הוא אמר עוד, כי אולמרט ידע שהוא מחזיק עבורו בכסף אולם, לא ידע את הפרטים. עוד סיפר מסר כי היו רק פעמים בודדות בהן העביר לאולמרט באופן אישי כספים בסכומים נמוכים. "אני לא יודע למה הכסף שימש", אמר.

"לא הייתה קופה סודית"

בגלי צה"ל דווח, כי מסר הודה שהחליט להחזיר את הכספים חזרה לאולמרט כשזה נכנס לתפקיד ראש הממשלה, כיוון שחשש שהדבר "יתפרש באופן לא נכון". עם זאת, הוא ציין כי לא ראה פסול בהחזקת הכסף.

מסר הוא עד מפתח בשתי פרשות בהן נאשמים אולמרט וזקן: פרשת מעטפות הכסף, בה נטען כי מסר החזיק עבור אולמרט כספים בקופה סודית שהתקבלו מאיש העסקים משה טלנסקי ולא דווחו כדין. לטענת הפרקליטות מדובר בכ-600 אלף דולר.

כמו כן, הוא נחשב לעד מרכזי בפרשת מרכז ההשקעות בה מואשם אולמרט כי בהיותו שר התמ"ת פעל בניגוד עניינים כאשר התערב לטובת לקוחותיו של מסר. יצוין כי אולמרט מעולם לא הכחיש כי העביר כספים למסר אולם טען כי הדבר נעשה כדין. יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן אמר בתגובה כי "היום התברר בצורה הברורה ביותר שלא הייתה קופה סודית או שום דבר דומה לזה אלא כספים חוקיים שהוחזקו בנאמנות כנהוג אצל כל עורך דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully