וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לימודים בדרום: "לא נהמר על חיי התלמידים"

עשרות אלפי תלמידים בבאר שבע, אשדוד ואשקלון לא יפקדו היום את בתי הספר בשל החשש מהמשך הירי מעזה לישראל. ראש העיר ב"ש: "זו החלטה שלי והאחריות היא עליי"

רויטרס

(צילום: אלברטו דנקברג, שי מכלוף, רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

40,000 התלמידים בבאר שבע לא ניגשים היום (חמישי) לבית הספר לאחר שהעירייה הודיעה אמש לאחר הערכת מצב על השבתת מערכת החינוך בשל ההסלמה שחלה בימים האחרונים בגבול הדרום כשהעיר עצמה ספגה פגיעה של שלוש רקטות גראד אתמול בשעות הבוקר. עם זאת, הלימודים האקדמיים יתקיימו כסדרם באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובמכללת ספיר.

בראיון לגלי צה"ל, הסביר הבוקר ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ' כי ההחלטה על ההשבתה התקבלה לאחר התייעצויות עם גורמי הביטחון וכן עם ועד ההורים וגורמים אזרחיים נוספים. "אני לא מהמר על חיי התלמידים", אמר דנילוביץ', "זו החלטה של ראש העיר והאחריות היא עליי", הוסיף. דנילוביץ' נשאל האם ספג ביקורת מטעם מערכת הביטחון ואמר כי גם גורמי הביטחון טעו לא פעם בהערכות המצב שלהם. "כשהשקט ישוב נחזיר את החיים לשגרה", הבהיר.

לבד מבאר שבע, גם עשרות אלפי התלמידים בערים אשדוד ואשקלון לא ילמדו היום בשל ההסלמה כאשר באשקלון העירייה הודיעה על קיום הלימודים אולם ועד ההורים קרא שלא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך. אמש, אמר ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, כי 50,000 התלמידים בעירו לא יפקדו את בתי הספר בשל היותם ממוגנים רק באופן חלקי.

הערכת מצב נוספת - במוצ"ש

בתוך כך, רקטת קסאם נוספת נורתה הלילה לעבר המועצה האזורית אשכול ונחתה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הירי הלילה מגיע לאחר שאתמול נורו כאמור רקטות גראד, בבאר שבע, ופצצות מרגמה רבות נורו לעבר חוף אשקלון, חלקן נשאו לדברי צה"ל זרחן.

במוצאי שבת צפויה להתקיים הערכת מצב נוספת על מנת לבחון את המשך ההיערכות לקראת חידוש הלימודים בשבוע הבא. בימים בהם לא מתקיימים לימודים, המורים והמנהלים יפקדו את מוסדות החינוך ויפעילו מערכת למידה אינטרנטית מרחוק, על מנת שלא לקטוע את הרצף הלימודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully