וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהתה ההרוגה בפיגוע בירושלים: תיירת בת 59

תיירת בת 59, ששהתה בישראל ללא קרובי משפחה, היא ההרוגה מהפיגוע אמש בירושלים. במשרד החוץ עמלים על החזרת גופת התיירת למולדתה. המפכ"ל הורה על כוננות גבוהה בירושלים ובדרום

רויטרס

(צילום: אבי כהן, דניאל בוק, רויטרס. עריכה: רן צימט, קריינות: אביב אברמוביץ')

ההרוגה היחידה בפיגוע שאירע אמש (רביעי) סמוך לבנייני האומה בירושלים היא תיירת בת 59, השוהה בארץ ללא קרובי משפחה. כך דווח בגלי צה"ל. עוד נמסר כי משרד החוץ מטפל בהחזרת גופתה. שמה של ההרוגה טרם אושר לפרסום.

מספר בני האדם שנפצעו מהפיגוע עומד על 65, מתוכם שלושה פצועים באורח קשה. כוחות הביטחון העלו את הכוננות בירושלים והוסיפו כי להערכתם אין קשר ישיר בין הפיגוע לירי הרקטות בדרום. כמו כן, בערים אשדוד, אשקלון ובאר שבע יושבתו היום הלימודים בבתי הספר מחשש להמשך הירי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפיגוע ולהסלמה בדרום. לפני צאתו לביקור מדיני ברוסיה אמר נתניהו כי "מאז שקמה הממשלה קבענו מדיניות ברורה בנושא הביטחון, שתמציתה תגובה תקיפה לכל ניסון לפגוע באזרחים, וצעדי מנע שיטתיים ותקיפים נגד הטרור". נתניהו הוסיף כי "מדיניות זו הביאה לכך שעברנו עכשיו שנתיים של שקט וביטחון, אזרחי ישראל כולם נהנו מפירות השקט הזה. יישובי הדרום חזרו לחיים נורמלים וגם תושבי הצפון".

"המלחמה בטרור מתבצעת הרחק מאור הזרקורים"

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', קיים אמש הערכת מצב ביטחונית עם מפכ"ל המשטרה, דודי כהן, במהלכה דן בהתפתחויות היממה האחרונה בדרום ובירושלים. השר אמר כי הוא "רואה בחומרה רבה את כוונות ארגוני הטרור לפגוע בביטחון אזרחי מדינת ישראל. יש לרדוף ולהשיג את הגורמים העויינים המפרים את האיזון של אזרחי מדינת ישראל, על ארגוני הטרור להבין שלכל הפרה של האיזון יש מחיר". עוד אמר השר כי "המלחמה בטרור מתבצעת הרחק מאור הזרקורים, מדי יום, על ידי כלל הארגונים במערכת הביטחון. אנחנו נאתר את התשתית שאחראית לפיגוע כדי לעקור את הטרור מהשורש".

בהערכת מצב הוחלט כי משטרת ישראל תעבור לפעילות מבצעית ברמה ג', הגבוהה ביותר, אגף המבצעים יתגבר את מחוז ירושלים ומחוז הדרום, וכן יתקיימו הערכות מצב שוטפות עם כלל גופי הביטחון וההצלה. המפכ"ל שיבח את ערנות האזרחים ואת שיתוף הפעולה באירוע.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully