וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מזהירים: סקס יכול להרוג אתכם

לפי מחקר שנערך באוניברסיטת טאפטס בארה"ב, הסיכון ללקות בהתקף לב גובר פי 2.7 בזמן קיום יחסי מין או במשך שעתיים אחריהם. בזמן אימון גופני או אחריו, הסיכון גבוה פי 3.5 מהרגיל

מהו המפתח לחיי מין מוצלחים? לפי מחקר חדש - צריך קודם כל לב בריא. המחקר, שפרסמו ביום שלישי חוקרים אמריקאיים, קובע כי פרצי פעילות גופנית אינטנסיביים ומרוכזים - כמו, למשל, סקס - מגבירים באופן משמעותי את הסיכון ללקות בהתקף לב, במיוחד עבור מי שאינו מורגל בפעילות גופנית. רופאים יודעים זה זמן רב שפעילות גופנית מגבירה את הסיכון לבעיות לב, אך המחקר החדש מסייע לכמת את הסיכונים.

החוקרים מאוניברסיטת טאפטס הסמוכה לבוסטון, שפירסמו את המחקר בכתב העת המדעי "Journal of the American Medical Association", ניתחו נתונים מ-14 מחקרים שונים, שבחנו את הקשר בין סקס, אימון גופני, התקפי לב ומוות, והסיקו מהם כי בזמן קיום יחסי מין או מיד אחריהם, הסיכון להתקף לב הוא פי 2.7 מהרגיל. הסכנה נשמרת עד שעתיים לאחר הסקס.

אגב, בזמן אימון גופני או מיד אחריו, קובע המחקר, הסיכון להתקף לב הוא אף גבוה יותר - פי 3.5 מהרגיל. עם זאת, החוקרים מבקשים להדגיש שגם העדר פעילות גופנית נושא עמו סיכונים רבים - והסוד מצוי באיזון נכון. "אנחנו ממש לא רוצים שהמחקר הזה ישפיע על אנשים לחשוב שהתעמלות היא דבר רע", אמרה לרויטרס אחת מכותבי המחקר, ד"ר ג'סיקה פאולוס. "המשמעות היא, שמי שאינו מתאמן, ומעוניין להתחיל, צריך לעשות זאת בהדרגה".

(עדכון ראשון: 21:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully