וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשדוד בעקבות ב"ש: אין לימודים ביומיים הקרובים

רמי שני

23.3.2011 / 14:09

הירי המתמשך מכיוון רצועת עזה, גרם לעיריית אשדוד להחליט כי ביומיים הקרובים לא יתקיימו לימודים בעיר. ראש העירייה: "אשדוד לא תוכל להסכים לטפטוף ירי טילים לאורך זמן"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, רויטרס; עריכה: רן צימט; קריינות: אביב אברמוביץ')

המתיחות הביטחונית באזור הדרום, הביאה את ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, להחליט שהלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, לא יתקיימו ביומיים הקרובים. ההחלטה התקבלה בצהריים (רביעי) בתום הערכת מצב עם הגורמים המקצועיים והביטחוניים בעיר ובאזור הדרום. במוצאי השבת תתקיים הערכת מצב נוספת על מנת לבחון את המשך ההיערכות לקראת השבוע הבא. אתמול נפלה רקטה מדרום לאשדוד, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בבאר שבע ופצעה אדם , מרץ 2011. אלברטו דנקברג
שמשת רכב שהתנפצה מהדף בעקבות נפילת הגראד בבאר שבע, היום/אלברטו דנקברג

ראש העירייה לסרי אמר כי "לאור ההסלמה שהחלה באזורנו, האזעקה שנשמעה אמש בעיר ובמיוחד לאור נפילת הטילים בעיר באר שבע, קיבלנו החלטה שבכל הנוגע לביטחון המלא של ילדי העיר, אנו נוקטים במשנה זהירות ולא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך כולל גני הילדים בעיר אשדוד בימים חמישי ושישי". לסרי הוסיף כי "אשדוד היא העיר החמישית בגודלה ומערכת חינוך המונה 50 אלף ילדים עם מיגון חלקי, לא תוכל להסכים לטפטוף ירי טילים לאורך זמן".

בעקבות ירי שתי רקטות גראד לעיר באר שבע בשעות הבוקר, הוחלט לא לקיים היום לימודים בעיר. ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום להסלמה באזור הדרום ואמר כי "צה"ל פועל ויפעל נגד ארגוני הטרור בעזה. אנו נגן בתקיפות ובנחישות על אזרחינו. שום מדינה לא היתה מוכנה לספוג ירי טילים מתמשך על עריה ועל אזרחיה". נתניהו הוסיף כי "ייתכן שהדבר יהיה כרוך בחילופי מהלומות, וייתכן שהדבר יימשך פרק זמן מסוים, אך אנחנו נחושים מאוד למנוע מארגוני הטרור את היכולת לפגוע באזרחינו".

בשעות הבוקר נפלו כאמור שתי רקטות גראד באזור העיר באר שבע. כתוצאה מאחת הנפילות נפצעו שלושה בני אדם באורח קל. הנפילה השנייה לא גרמה לנפגעים או לנזק. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס הבוקר לטענות כמה תושבים לפיהן המקלטים בעיר נותרו סגורים בעת שנשמעו בה היום אזעקות שהתריעו על נפילת רקטות.

לדברי דנילוביץ', "העירייה פועלת על פי הנחיות פיקוד העורף שאין לפתוח את המקלטים, כי אנחנו לא נמצאים במצב מלחמה. תושבי העיר ממילא לא יספיקו להגיע למקלטים בזמן אזעקה והם עלולים דווקא לסכן את עצמם בזמן הריצה החשופה אליהם, ומוטב אפוא כי יישארו בבתיהם, שם הם מוגנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully