וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי תקריות ברצועת עזה: 8 פלסטינים נהרגו

23.3.2011 / 0:01

4 מחבלי הג'יהאד האיסלמי שתכננו לשגר רקטה לבאר שבע חוסלו בתקיפת חיה"א. מוקדם יותר נהרגו 4 פלסטינים, לאחר שפצצת מרגמה של צה"ל פגעה בשוגג בבית שבו שהו אזרחים שלא מעורבים ביר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ההסלמה נמשכת: שמונה פלסטינים נהרגו אמש (שלישי) ברצועת עזה מירי של צה"ל בשתי תקריות שונות. כלי טיס של חיל האוויר תקפו חוליה של מחבלים בשכונת זיתון, שחבריה התכוונו לשגר רקטה לעבר מערב הנגב. לפי דיווחי הפלסטינים, כתוצאה מתקיפת חיל האוויר נהרגו ארבעה פעילים בג'יהאד האיסלמי. דובר צה"ל מסר כי "התקיפות בוצעו במטרה לסכל ירי תלול מסלול לעבר שטח ישראל וזוהו פגיעות במטרות". לדברי צה"ל מדובר באותה חוליה ששיגרה את רקטות הגראד לבאר שבע ב-23 בפברואר. עוד אמרו בצה"ל כי הארבעה היו בדרכם לשגר רקטה נוספת לעבר באר שבע.

מוקדם יותר נהרגו ארבעה פלסטינים ו-10 פלסטינים נפצעו, כתוצאה מירי שביצע צה"ל לעבר בית בשכונת שוג'אעיה מזרחית לעזה. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי ההרוגים הינם ילד בן 11, נער בן 16 ושני מבוגרים בני 20 ו-50.

תקיפת צה"ל בוצעה כתגובה לנפילתן של ארבע פצצות מרגמה לעבר מערב הנגב. מהירי הפלסטיני לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בצה"ל אומרים כי כוח זיהה את החוליה שירתה את פצצות המרגמה, ושיגרה לעברה מספר מרגמות. מסיבה בלתי ברורה פגעה אחת המרגמות בבית שבו שהו האזרחים, שלדברי צה"ל, אינם מעורבים בירי.

בעקבות האירוע פתחו באוגדת עזה של פיקוד דרום בתחקיר מבצעי לבירור נסיבות המקרה. גורמים צבאיים אומרים בתגובה לאירוע כי "צה"ל אינו מעוניין בהסלמה וכי הוא בודק את הנסיבות שהובילו לפגיעה באזרחים הפלסטינים". בצה"ל בודקים את האפשרות שהירי של הפלסטינים בוצע בחסות של אוכלוסייה אזרחית. סוכנויות הידיעות הפלסטיניות מדווחות כי הפצועים מהירי שביצע צה"ל הועברו לקבלת טיפול בבית החולים שיפא בעזה.

לאחר התקיפה, שוגרו שתי רקטת קסאם לכיוון אשקלון. הרקטות נפלו מחוץ לתחומי העיר ולא גרמו לנפגעים או לנזק.

(עדכון ראשון: 22.03.11, 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully