וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חקירה במצרים: להאשים את מובארק ברצח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.3.2011 / 11:24

הוועדה החוקרת את האלימות שננקטה במהלך הפגנות המחאה במצרים, קבעה כי יש להאשים ברצח את הנשיא לשעבר מובארק ואת שר הפנים לשעבר עאדלי

הוועדה המצרית החוקרת את האלימות שננקטה כלפי אזרחים מצריים במהלך הפגנות המחאה נגד השלטונות קבעה במסקנותיה כי יש להאשים את נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק ואת שר הפנים לשעבר חביב עאדלי ברצח, כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון המצרי "אל-אהראם". פרקליט המדינה במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, קיבל אתמול את דו"ח הוועדה.

הדו"ח מטיל על מובארק ועל עאדלי את האחריות המשותפת על הירי שבוצע לעבר האזרחים שהפגינו, על האלימות שננקטה כלפיהם ועל רצח בכוונה תחילה במהלך אירועי ההפיכה במצרים. הדו"ח קובע כי מובארק ועדאלי נושאים באחריות משותפת כמי שעמדו בראש המנגנון והוא דורש מהגורמים המשפטיים להאשימם ולא לאפשר להם להתחמק.

מהומות במצרים, עימותית אלימים מלווים ביריות בכיכר תחריר בין תומכי מובארק ומתנגדיו, פברואר 2011. כריס הונדרס, GettyImages
תומכי מובארק מכים מפגינים בכיכר א-תחריר, בחודש שעבר/GettyImages, כריס הונדרס

כותבי הדו"ח פונים לראש הממשלה עיסאם שרף ולמספר שרים בממשלתו בדרישה להעניק פיצויים לכ-5,000 אזרחים שנפצעו ולדאוג לטפל באלו שנפצעו באורח קשה עד שמצבם הבריאותי יתייצב. בנוסף הם דורשים לסייע לפצועים במציאת עבודה.

בתוך כך, אי השקט המדינה נמשך. אתמול פרצה שריפה בבניין משרד הפנים המצרי בקהיר, וענן עשן שחור הטיל צל על מרכז העיר. גורם במשרד דיווח לרויטרס כי השריפה קשורה להפגנה שנערכה מחוץ למשרד, בה הפגינו שוטרים שדרשו שיפור בתנאי השכר שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully