וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העם המצרי הצביע: חוקה מתוקנת למדינה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.3.2011 / 20:42

רוב של 18 מיליון מצביעים מצריים תמך בשורה של תיקונים בחוקת המדינה. עקב כך תוגבל כהונת הנשיא לשתי קדנציות ומועמדים עצמאיים יורשו להתמודד. בחירות לנשיאות צפויות תוך כחצי שנה

מצרים הצביעה בעד התיקונים בחוקה: בתום משאל העם שנערך אתמול בהשתתפות מיליוני אזרחים מצרים שמימשו את זכותם הדמוקרטית, הודיעה הערב (ראשון) הוועדה המפקחת על משאל העם כי מתוצאות אמת של המשאל עולה כי 18.5 מיליון בני אדם, שמהווים 41 אחוזים מהמצביעים, תמכו בתיקונים בחוקה. 77 אחוזים מבעלי זכות הבחירה לקחו חלק בהצבעה, שיעור חסר תקדים במצרים. כעת, משאושרו התיקונים בחוקה, הולך ומסתמן כי הבחירות לנשיאות ולפרלמנט ייערכו תוך חצי שנה.

ההצעות לתיקונים שהועלו במשאל כוללות, בין היתר: הגבלת כהונת הנשיא לשתי קדנציות בנות ארבע שנים כל אחת, מתן היתר למועמדים עצמאיים להתמודד בבחירות, חובת מינוי סגן נשיא, פיקוח משפטי על הבחירות והגבלות על התקנות לשעת חירום. בסך הכול, הועלו להצבעה תשעה סעיפים לתיקון וכולם, כאמור, התקבלו על ידי אזרחי מצרים.

במצרים חגגו אתמול יום דמוקרטי של הצבעה חופשית. לרוב המצרים הייתה זו הפעם הראשונה שבה השתתפו בבחירות דמוקרטיות. למרות התורים הארוכים, המצרים שמרו על מצב רוח טוב ושמח. העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" חגג אף הוא את "יום הדמוקרטיה": "למרות ש-11 בפברואר הוא התאריך לנפילת המשטר הקודם, הרי ש-19 במרץ הוא היום שבו המשטר הקודם מת באופן סופי. מיליוני מצרים יצאו לראשונה זה 30 שנה לחגוג את הצעד הראשון לקראת הקמת מדינה דמוקרטית".

התיקונים בחוקה נוסחו על ידי ועדת מומחים, שקמה לאחר התפטרות נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק. היא כוללת שמונה חברים, ובראשה עמד המשפטן המצרי הנודע טארק אל-בשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully