וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: שישה מפגינים נורו למוות במסגד בדרעא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.3.2011 / 7:35

מפגינים נגד השלטון התבצרו במסגד בעיר הדרומית והודיעו כי לא יעזבו עד שיפוטרו בכירים במחוז. כוחות הביטחון פרצו בכוח ופתחו באש, עשרות נפצעו. הפגנות המוניות מתוכננות ליום שישי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: רן צימט; קריינות: אביב אברמוביץ')

כוחות הביטחון הסורים הרגו הלילה (רביעי) לפחות שישה מפגינים ופצעו עשרות נוספים בעיר דרעא שבדרום המדינה, לאחר שפרצו למסגד אל-עמרי בעיר, שבו התבצרו מפגינים נגד משטרו של הנשיא אסד. תושבי העיר דיווחו לסוכנויות הידיעות כי מבין ההרוגים רופא מוכר בעיר שהגיע למסגד, הנמצא בשכונה העתיקה בעיר, כדי לתת סיוע לפצועי מתקפת כוחות הביטחון.

אתמול בלילה הגיעו מאות מפגינים לרחבת המסגד, הציבו שם אוהל, התאספו בו והודיעו כי לא יעזבו את המקום עד שכל דרישותיהם יתקבלו. בשעת לילה מאוחרת נותקו החשמל והטלפונים הסלולרים באזור, ולפתע נשמעו צעקות "אללה אכבר" וקולות ירי.

הפגנות בעיר דרעא, סוריה, 22 במרץ 2011. רויטרס
מפגינים בדרעא, אתמול/רויטרס

פעיל פוליטי בסוריה סיפר כי בשעה אחת בלילה פרצו כוחות הביטחון למסגד, שם שהו באותה שעה כאלף מפגינים נגד שלטונו של אסד. "כוחות הביטחון הודיעו למפגינים כי הם מאפשרים להם לעזוב את המקום עד שלוש לפנות בוקר אולם המפגינים סירבו לדרישה", הוסיף. לדבריו, כוחות הביטחון פרצו בכוח למקום, ירו גז מדמיע ואש חיה וכתוצאה מכך נהרגו לפחות שישה בני אדם. בין ההרוגים גם ד"ר עלי רסאב אל-מחמיד, רופא ממשפחה מוכרת בעיר, שהגיע למקום כדי לסייע לטפל בנפגעים.

פעיל זכויות אדם בולט נעצר

לשלטונות סוריה יש, כצפוי, גרסה אחרת לאירועים. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, "כנופייה חמושה" הרגה הלילה צוות רפואי סמוך למסגד, שכלל רופא, פרמדיק ונהג. על פי הדיווח, כוחות הביטחון הסורים התעמתו עם ה"כנופייה", עצרו חלק מחבריה והרגו אחד מהם. בסך הכל נהרגו, לפי הדיווח, ארבעה בני אדם. "כוחות הביטחון ימשיכו לרדוף אחרי הכנופיות החמושות שמטילות אימה על האזרחים ופוגעות ברכוש ציבורי בדרעא", נמסר. עוד דיווחה סוכנות הידיעות, המסתמכת על "מקור סורי רשמי", כי "הכנופייה החמושה אספה נשק ותחמושת במסגד ועשתה שימוש בילדים שחטפה ממשפחותיהם כמגן אנושי".

זהו היום השישי הרצוף של הפגנות נרחבות בעיר נגד משטרו של אסד, וביומיים האחרונים התפשטו ההפגנות גם לערים הסמוכות, נווא וג'אסם. מאז יום שישי נהרגו בעיר לפחות עשרה מפגינים מאש כוחות הביטחון. אף שהנשיא בשאר אסד פיטר את המושל והבטיח להקים ועדת חקירה שתבדוק את הרג המפגינים, אלו לא מוותרים וממשיכים להפגין בדרישה לפטר אישים נוספים מהמחוז.

בניין בית המשפט שהוצת על ידי מפגינים, הפגנות בעיר דרעא, סוריה, 22 במרץ 2011. רויטרס
בניין בית המשפט בעיר שהוצת על ידי מפגינים/רויטרס

בתוך כך, במסגרת התמודדותם עם גל המחאה הנמשך, עצרו אתמול שלטונות סוריה את לואי חוסיין, פעיל זכויות אדם ומתנגד משטר בולט. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח לרשת CNN כי חוסיין, שכבר ישב בכלא בין 1984 ל-1991, נלקח אתמול מביתו בפרבר של דמשק, לאחר שהביע תמיכה במפגינים בדרעא. עוד מסרו אנשי הארגון, כי ביום שישי הקרוב מתוכנן יום של הפגנות המוניות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully