וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מפגינים בדרעא הציתו את מטה מפלגת השלטון

סוריה מתמודדת עם התקוממות, לפחות בעיר דרעא. אלפי מפגינים שרפו את מטה מפלגת השלטון בעיר, את בתי המשפט וסניף חברה בבעלות אחיינו של הנשיא בשאר אסד. מפגין: "שרפנו סמלי דיכוי"

המפגינים בעיר הסורית הדרומית דרעא העלו הערב (ראשון) באש בניין מטה אזורי של מפלגת הבעת', השולטת במדינה. כמו כן הציתו המפגינים את מתחם בתי המשפט בעיר, ואת סניפי שתי חברות טלפונים סלולריים. אחת החברות, סירייה-טל, נמצאת בבעלות אחיינו של נשיא סוריה, באשר אסד. "הם שרפו את סמלי הדיכוי והשחיתות", אמר אחד הפעילים בעיר. "הבנקים הסמוכים נותרו ללא פגע".

אלפי המפגינים בדרעא מוחים זה היום השלישי כנגד משטרו של בשאר אסד, וקוראים לבטל את חוקי החירום הנהוגים במדינה מזה עשרות שנים. היום נאספו המפגינים גם כדי להביע מחאה על הריגתם שישה מפגינים בעימותים בסוף השבוע, ונתקלו בתגובה נחושה של סוכני המשטר, שירו לעברם אש חיה וגז מדמיע, מהם נהרג לפחות מפגין אחד, וכמאה בני אדם נפצעו. "מתחם מסגד עומרי שבלב העיר העתיקה הפך כעת ךבית חולים שדה. מנגנוני הביטחון יודעים שהם לא יכולים להיכנס לאזור מבלי שיישפך עוד דם", אמר אחד התושבים.

במקביל למאמצים לדכא את המחאה, מנסה נשיא סוריה בשאר אסד לפייס את המפגינים. היום הוא הורה לפטר את מושל המחוז, שבשטחו נורו הפעילים, בהתאם לדרישות המפגינים. כמו כן הורה אסד לשחרר 15 ילדים שריססו כתובות נגד המשטר, לאחר שמעצרם התסיס עוד יותר את המחאה. רשת אל-ערבייה דיווחה כי למרות ההחלטה, ולמרות הבטחות המשטר להעמיד לדין את האחראים להרג המפגינים, האלפים ברחובות דרעא מסרבים להפסיק את המחאה.

אתר אופוזיציה סורי דיווח במקביל על גל מעצרים נרחב שמנהלים כוחות הביטחון הסורים. על פי הדיווח, הכוחות עצרו עשרות מפגינים במהלך הפגנות המחאה שפרצו בימים האחרונים גם בבירה דמשק ובעיר בחומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully