וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הנשיא לשעבר חשוד במעורבות ברצח

חקירה פלילית נפתחה נגד לאוניד קוצ'מה, בחשד ש"נתן הוראות לא חוקיות" שהובילו בשנת 2000 לרצח העיתונאי גיאורגי גונגדזה, מבקר תקיף שלו, בידי איש משרד הפנים - שגם ערף את ראשו

המשטרה באוקראינה פתחה בחקירה פלילית נגד נשיא המדינה לשעבר, לאוניד קוצ'מה, ששלט במדינה בן 1995 ל-2004, בחשד שהיה מעורב ברצח העיתונאי גיאורגי גונגדזה בשנת 2000. כך הודיעו היום (שלישי) רשויות התביעה במדינה.

גונגדזה היה מבקר חריף של קוצ'מה בתקופת נשיאותו, ובין היתר הקים אתר אינטרנט בשם "האמת האוקראינית", בו חשף שחיתות שלטונית. בספטמבר 2000 נחטף, וכמה חודשים לאחר מכן נמצא גופו ערוף הראש ביער סמוך לבירה קייב. המקרה עורר גל הפגנות במדינה נגד קוצ'מה, שמצדו הכחיש כל קשר לרצח.

בשנת 2009 נעצר אולכסי פוקאץ', ראש מחלקת החקירה ביחידת המעקב של משרד הפנים האוקראיני, והודה כי חנק את גונגדזה למוות ולאחר מכן ערף את ראשו באמצעות גרזן. משפטו טרם הסתיים. מחקירתו עלה, כי את ההנחיה לרצוח את העיתונאי קיבל מיורי קרבצ'נקו, שר הפנים דאז. לא ינתן היה לאשר את הדברים עם קרבצ'נקו, שכן הוא התאבד ב-2005.

ההקלטה הסודית: "הוא צריך להיחטף על ידי הצ'צ'נים"

היום הסביר סגן התובע הכללי במדינה, רנאט קוזמין, כי קוצ'מה חשוד ב"שימוש לרעה בכוחו ובמתן הוראות בלתי חוקיות לגורמים בכירים במשרד הפנים, שהובילו לרצח העיתונאי".

הוא לא פירט מעבר לכך, אולם האפשרות שקוצ'מה נתן את ההוראה אינה דבר חדש - כבר בתחילת שנות ה-2000, חוללו גורמי אופוזיציה סנסציה במדינה כשטענו כי בידיהם קלטות המוכיחות זאת. בקלטות נשמע אדם שקולו דומה לזה של קוצ'מה אומר כי "גונגדזה צריך להיחטף על ידי הצ'צ'נים". קוצ'מה מעולם לא הכחיש שהוא הדובר בקלטת, אך טען שההקלטה "הונדסה" מהקלטות שלו, ולמעשה לא אמר את הדברים. למרות המהימנות הלא ברורה שלה, היום הבהיר קוזמין כי הקלטת בהחלט עשויה לשמש כראיה.

עד כה, בחר קוצ'מה לא להגיב על פתיחת החקירה. לדברי קוזמין, נאסר עליו כעת לצאת מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully