וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנינה למשה קצב? המומחים עונים

מתי יוכל משה קצב לבקש חנינה, על פי מה יחליט הנשיא ומה הסיכויים של הנשיא לשעבר לא לשבת בכלא. הסניגורים המובילים, עורכי הדין ששי גז ואבי חימי, עונים על כל השאלות

מה זו חנינה?

חנינה היא מצב שבו נשיא המדינה ושר המשפטים מחליטים למחוק הרשעה או להמתיק עונש של אדם, שנגזר דינו. חנינה איננה התערבות בעניינים של בית המשפט. החנינה ניתנת בדרך כלל במקרה בו מתגלים דברים חדשים לאחר מתן העונש, שלא היו ידועים בזמן מתן גזר הדין, או מקרים השווים "רחמים". אבל יש גם חריגים לכלל הזה. לפעמים לבית המשפט אין בררה אלא לתת עונש מאסר מסויים שקבוע בחוק, ואז נשיא המדינה ושר המשפטים מגיעים ואומרים "אתם בתי המשפט לא יכולים לעשות איפה ואיפהף אבל אנחנו יכולים להכניס שיקולים רגשיים יותר". ייצגתי מקרה כזה של ילד שירה באביו וקיבל מאסר של 10 שנים, כאשר במסגרת החנינה הומתק עונשו ל- 4 שנים. (ששי גז).

מתי אפשר לבקש חנינה?

חנינה ניתנת לאחר שכל ההליכים המשפטיים תמו. זאת אומרת, גם לאחר שערכאת הערעור, בית המשפט העליון במקרה של הנשיא לשעבר, דנה גם היא בהליך (אבי חימי).

מי יכול לבקש חנינה?

משה קצב לא מודה ולכן גם לא מתחרט על מעשיו ולכן לא בטוח שהוא עצמו יגיש בקשה לחנינה – אולי מישהו יגיש בשמו. קשה לי לנבא מה יהיו התוצאות הסופיות של בקשת חנינה כזאת כי משפט קצב עד כה לא מפסיק להפתיע אותי אבל צריך לזכור שגם לדעת הקהל יש חשיבות גדולה בהחלטה על החנינה (ששי גז).

חנינה תפטור את קצב רק מעונש המאסר?

האדם רשאי לפנות לנשיא המדינה בבקשה לחנון אותו מהעונש, או מחלק מהעונש או מהקלון או משניהם (אבי חימי).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

למי והיכן מגישים את הבקשה?

הבקשה מוגשת לבית הנשיא ולמחלקת החנינות במשרד המשפטים. מחלקת החנינות מכינה חוות דעת מקצועית אותה היא מעבירה לנשיא והוא מחליט על פי שיקול דעתו, מנימוקי חסד ורחמים האם לחון או לא. בשנים האחרונות נהוגה הגישה, שאפשר לתקוף את החלטת הנשיא בבג"צ, שיטה להתערב בהחלטה רק במקרים נדירים. (אבי חימי).

האם נשיא המדינה באמת יחון את הנשיא לשעבר?

נדיר מאוד שהנשיא מתערב בהחלטות של בית המשפט בכלל, ובעיקר בנושאים של עבירות מין. כשהנשיא כן מתערב ומחליט לחון, זה בדרך כלל קורה בנושאים פשוטים של אנשים שחלו תוך כדי ההליך, או אנשים צעירים שעישנו סמים בצבא ורוצים למחוק את ההליך הפלילי. בעניין של עבירות מין, קשה לי לראות אותו נותן חנינות (אבי חימי).

(עדכון ראשון: 22.03.11, 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully