וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באגס באני על סטרואידים? התגלו עצמות ארנבי-ענק

חוקרי מאובנים ספרדים גילו באי מנורקה שבים התיכון עצמות של ארנבים שגודלם פי שישה מהארנבים המודרניים המוכרים לנו. הם העניקו למין את השם "נורלגוס-רקס" - "מלך הארנבים"

דינוזאורים? ממותות? מסתבר שבאי מנורקה שבים התיכון, מלכי העידן הפרה-היסטורי היו דווקא... ארנבים. באי הספרדי בשרשרת האיים הבלאריים התגלו באחרונה עצמות הארנב הגדולות ביותר שנמצאו אי פעם, מהן הסיקו חוקרים כי הארנבים שחיו באי היו גדולים פי שישה מהארנבים המוכרים לנו כיום. החוקרים, שפרסמו מאמר על התגלית בכתב העת לענייני מאובנים, "Journal of Vertebrate Paleontology", העניקו למין שגילו את השם "נורלגוס-רקס" - "מלך הארנבים" בלטינית.

נורלגוס רקס חי באי, לפי הערכות, החל מלפני 5 מיליון שנים ועד לפני כ-3 מיליון שנים. החוקרים מסבירים כי הסיבה לגודל המפלצתי אליו הגיע היא ככל הנראה "אפקט האי", המוכר גם מאיים אחרים: בעלי חיים קטנים גדלים וגדלים ככל שמתקדמים הדורות, בשל העדרם של טורפים טבעיים המאיימים עליהם.

אגב, לגודל ולמשקל היו גם חסרונות - למשל, ארנבי הענק איבדו ככל הנראה את היכולת לנתר ולקפץ כמו ארנבים מודרניים, והיו הרבה פחות זריזים מהם. כמו כן, אוזניהם היו כנראה קטנות משמעותית מהמוכר כיום. "נ. רקס היה ארנב מאוד חסון ומיוחד", הסביר לאתר "דיסקברי" ראש הפרויקט, ג'וזפ קווינטאנה מהמכון הקטלוני למאובנים. "זו הייתה חיה רגועה ושוחרת שלום, שהתנהלה באיטיות, אך בעוצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully