וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה מקיף את דרעא, המחאה התפשטה לעוד עיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.3.2011 / 13:51

יום רביעי רצוף של מהומות בדרום סוריה, שם נהרגו כבר 5 מפגינים מאש כוחות הביטחון. לפי הדיווחים, עוצר הוטל על העיר, ורשתות האינטרנט והסלולר נותקו. עוד מאות הפגינו בעיר ג'אסם

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

המחאה נגד בשאר אל-אסד לא נרגעת: כוחות של צבא סוריה התפרשו סביב העיר דרעא בדרום המדינה, שם ממשיכים גם היום (שני) להפגין אלפי בני אדם נגד השלטונות, זה היום הרביעי ברציפות. כך דיווחו כלי תקשורת ערביים. בד בבד, נחשפו היום צילומים מאתמול, המגלים עד כמה סוערות היו ההפגנות, ובהם נראים בין היתר ההמונים מיידים אבנים על תמונתו של אסד. במקביל, התפשטו היום ההפגנות גם לעיר הסמוכה ג'אסם.

ההפגנה היום בדרעא החלה בהלוויית תושב העיר שנורה למוות בהפגנה אתמול, ראאד אל-קראד בן ה-23, אחד מחמישה מפגינים שנהרגו מאש כוחות הביטחון בעיר בימים האחרונים. המפגינים קראו קריאות למען חופש פוליטי ונגד שחיתות, וגם חוזרים על הקריאה המוכרת כבר מרחובות טוניס, קהיר, צנעא ובנגזי: "העם רוצה להחליף את השלטון".

לפי הדיווחים, המפגינים בעיר ממשיכים להצית את כל סמלי השלטון בה. אחרי שאתמול הוצתו בניין מפלגת הבעת' השלטת, מתחם בתי המשפט ומשרדי חברות סלולריות, היום דיווח אתר חדשות מצרי כי מאות מפגינים הציתו גם את ביתו של מושל המחוז, שפוטר אתמול על ידי אסד, בניסיון לפייס את המפגינים. עוד דווח בתקשורת הערבית, כי המפגינים הפילו את פסל הנשיא המנוח, חאפז אל-אסד, אביו של בשאר.

כוחות הביטחון הסוריים, לפי הדיווחים, הטילו עוצר ביטחוני על האזור והם מונעים יציאה וכניסה אליו. כמו כן, דווח, נותקו באזור רשת האינטרנט ורשתות הטלפונים הסלולריים.

הפגנות נגד השלטון בעיר דרעא בסוריה, 20 במרץ 2011. רויטרס
המהומות בדרעא, אתמול/רויטרס

בד בבד, דווח היום כי מאות בני אדם מפגינים נגד שלטונות סוריה גם בעיר ג'אסם שבדרום המדינה. מקורות מבין המפגינים לרויטרס כי "המפגינים מקיימים שביתת שבת במרכז העיר".

על רקע האירועים, קרא היום ארגון זכויות האדם Human Rights Watch לכוחות הביטחון הסורים לחדול משימוש באש חיה לעבר אזרחים. "הממשלה הסורית לא הביעה שום צער או חרטה על הריגת אזרחים", נמסר מהארגון. "האזרחים הסורים מוכיחים אומץ מדהים במחאה שהם מביעים נגד אחת הממשלות הכי מדכאות באזור. הם לא צריכים לשלם בחייהם על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully